Moment obrotowy to ważny parametr, bo m.in. od jego wielkości zależy elastyczność silnika. Istotne jest również to, przy ilu obrotach na minutę dostępna jest maksymalna wartość momentu obrotowego. Im niżej, tym lepiej.

W kolejnej części naszego cyklu porównujemy auta z najwyższym oraz najniższym maksymalnym momentem obrotowym. Zwycięzcy i przegrani są wyłaniani w ramach jednej klasy, ale przedstawiamy też najlepsze i najgorsze auto zestawienia.

Moment obrotowy - co oznacza dla użytkownika

Moment obrotowy można łatwo wyczuć podczas ruszania. Jeżeli przy pełnym gazie auto przyspiesza dynamicznie od niskich obrotów, to znaczy, że do dyspozycji kierowcy jest nisko położony wysoki moment.

Moment obrotowy - jak mierzymy

W trakcie testów odczuwamy to zawsze podczas pomiarów przyspieszeń i elastyczności silnika. Oprócz tego wartość momentu sprawdzamy na urządzeniu pomiarowym.

Moment obrotowy - kto ma największy

Moment obrotowy 1000 Nm robi duże wrażenie. W naszym zestawieniu są aż trzy samochody, których silniki uzyskują taką wartość – dwa benzyniaki: Mercedesy S 65 AMG i SL 65 AMG oraz jeden diesel: Audi Q7 V12 TDI. Zwycięzcą całego rankingu został ostatni z tych pojazdów, bo w jego przypadku moment jest osiągany przy najniższym poziomie obrotów.

A co Wy sądzicie o wynikach naszego rankingu? Czy to zestawienie może być pomocne np. przy wyborze samochodu? Zapraszamy do dyskusji.