Auto Świat Używane Volvo 440 - holenderski Szwed

Volvo 440 - holenderski Szwed

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Typoszereg 300 został zastąpiony w drugiej połowie lat osiemdziesiątych modelem 400. Zmiana warty była spektakularna

Volvo 440 - holenderski Szwed
Auto Świat
Volvo 440 - holenderski Szwed

Jako pierwsze na rynek trafiło coupe 480 o niezwykłych, futurystycznych kształtach. Szwedzi ponownie powierzyli produkcję małych Volvo zakładom w Holandii, co bez wątpienia przyczyniło się do popularności tych modeli w krajach Beneluksu. Charakterystyczne dla Volvo konserwatywne kształty w trzydrzwiowym samochodzie ustąpiły miejsca nowej stylistyce, która w porównaniu z modelami 240 (z lat 70) była wręcz rewolucyjna. Volvo 480 z 1986 r. miało nawiązywać do udanego poprzednika 1800 ES, którego produkcję zakończono w 1973 r. Coupe oferowało miejsce dla czworga pasażerów, z których każdy miał do dyspozycji indywidualny fotel. Niewielki bagażnik o pojemności 160 l można było powiększyć poprzez złożenie tylnych siedzeń do 660 l. Volvo 480 było pierwszym modelem z północy z silnikiem ułożonym poprzecznie, napędzającym koła przednie. Trzydrzwiowy hatchback korzystał z 4-cylindrowego silnika 2.0 (109 KM), a w wersji 480 Turbo z doładowanego 1.7 l (120 KM). Produkcja tego interesującego modelu zakończyła się w 1995 r., powstało w sumie ponad 80.000 egzemplarzy. W 1993 r. można było kupić Volvo 480 S z silnikiem 2.0 l za nieco ponad 100.000 zł.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: