Auto Świat Volkswagen E-UP!: nie smrodzi, nie hałasuje i lubi prąd

Volkswagen E-UP!: nie smrodzi, nie hałasuje i lubi prąd

Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński

Nie smrodzi, nie hałasuje i lubi prąd. A na dodatek jest jak na razie najmocniejszym członkiem rodziny Up!

Volkswagen E-UP!: nie smrodzi, nie hałasuje i lubi prąd
Auto Świat
Volkswagen E-UP!: nie smrodzi, nie hałasuje i lubi prąd

W miejsce 3-cylindrowej jednostki wstawiono silnik elektryczny. Wbrew pozorom nie pochodzi on ze zdalnie sterowanej zabawki, lecz osiąga całkiem słuszne 82 KM mocy, co czyni go na razie najmocniejszym małym VW, jakim jeździliśmy.

Cała „elektrownia”, łącznie z zapasem akumulatorów pozwalających przejechać 150 km na jednym ładowaniu, dokłada do masy Up!-a ok. 150 kg. Układ udało się jednak zamontować w taki sposób, że bagażnik stracił zaledwie 14 l pojemności – funkcjonalność prawie nie ucierpiała.

Zgodnie z oczekiwaniami elektryczny Up! bardzo żwawo rusza z miejsca – to przyjemny efekt uboczny charakterystyki silnika na prąd, gdyż maksymalny moment obrotowy jest dostępny od najniższych obrotów. Sprawia to mnóstwo frajdy, szczególnie że jazda odbywa się w ciszy. Równomierny rozwój mocy to także istotna zaleta wobec silnika 3-cylindrowego, którego w ruchu miejskim trzeba „poganiać”. Przyrost masy nie wpłynął negatywnie na prowadzenie.

  • Cicha, zwinna i żwawa jazdaelektryczny układ nie ogranicza funkcjonalności kabinydługi czas ładowania (ok. 6 godz.).

Choć auta elektryczne to nadal droga zabawa, wygląda na to, że Up! będzie najtańszy – w Niemczech cena ma wynieść ok. 19 tys. euro.

Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków