Alltrack wyróżnia się od zwykłego Passata kombi osłonami nadkoli, nakładkami na progach i zawieszeniem podwyższonym o ok. 25 mm. Auto otrzymało także płytę chroniącą podwozie, a z silnikami 2.0 TSI/210 KM i 2.0 TDI/140-170 KM jest wyposażony w napęd na obie osie 4Motion (układ Haldext trzeciej generacji).
Tylko z napędem na koła przednie występuje 160-konna odmiana 1.8 TSI. Istnieje taka możliwość również w przypadku 140-konnej jednostki wysokoprężnej. Najmocniejszy benzyniak i turbodiesel współpracują standardowo z dwusprzęgłową skrzynią DSG. W tych wersjach uterenowiony Passat jest wyposażony w elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego XDS.
Passat Alltrack jest niemal kompletnie wyposażony. Samochód posiada m.in.: sześć poduszek powietrznych, ABS, ESP, dwustrefową, automatyczną klimatyzację, komputer pokładowy „MFA Plus”, elektrycznie sterowane szyby i regulowane lusterka, radio CD/MP3 z 8 głośnikami, tempomat, wielofunkcyjną kierownicę, czujniki deszczu i zmierzchu, hamulec postojowy z funkcją Auto Hold, centralny zamek ze zdalnym sterowaniem, 17-calowe aluminiowe obręcze kół.
Dla bardziej wymagających przewidziano długą listę dodatków. Korzystny wydaje się pakiet „Komfort” z radiem „RCD 510” i reflektorami biksenonowymi z funkcją doświetlania zakrętów i światłami do jazdy dziennej w technologii LED, który wymaga dopłaty 3 490 zł. Alltracka można także doposażyć m.in. w adaptacyjne zawieszenie „DCC” (3 520 zł), składany hak holowniczy odblokowany elektrycznie (3 650 zł), podgrzewaną przednią szybę (840 zł), kamerę cofania (1 560 zł), wyższej klasy systemy dźwięku (od 1 820 do 3 540 zł) czy system nawigacyjny (w zależności od wersji od 1 330 do 7 800 zł).
Volkswagen Passat Ąlltrack - cennik