Tylko we wrześniu sprzedaż wzrosła o 7,9 procent do 663 100 sztuk. - Jesteśmy bardzo zadowoleni z takiego rozwoju sytuacji. Spodziewamy się kolejnego rekordu sprzedaży koncernu po podsumowaniu całego roku. Pomimo faktu, że przewidywany jest pozytywny rozwój koniunktury na samochody, nadal pozostajemy ostrożni - wyjaśnił Członek Zarządu koncernu ds. sprzedaży Christian Klingler. - Volkswagen będzie nadal w sposób ciągły odmładzał swoją paletę innowacyjnych i przyjaznych dla środowiska modeli, co bez wątpienia przyczyni się do utrzymania dynamiki sprzedaży - dodał Klingler.

Koncern zdecydowanie zwiększa sprzedaż w regionach rozwijających się. Volkswagen zanotował duży wzrost sprzedaży na takich rynkach, jak Chiny czy USA. W Chinach sprzedaż w pierwszych dziewięciu miesiącach wzrosła o 39 proc. do 1,48 miliona samochodów (I-IX 2009: 1,06 mln), a w USA do 267 500 (220.600; +21,2 proc.). W regionie Azji i Pacyfiku Volkswagen przekazał klientom o 39,7 proc. samochodów więcej, niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Na rynku europejskim sprzedaż również wzrosła w porównaniu z minionym rokiem. Ze sprzedażą 2,5 miliona aut (2,47; +1,1 proc.) koncern zanotował niewielki przyrost w stosunku do okresu styczeń - wrzesień 2009, podczas gdy cały rynek motoryzacyjny w tym regionie zanotował spadek o 2,3 proc. Największy europejski producent samochodów utrzymał swoją tendencję wzrostową również w Rosji. W pierwszych dziewięciu miesiącach roku nabywców znalazło tam 92 300 pojazdów (72 600, +27,2 proc.). Wzrost utrzymany został także na rynkach zachodnioeuropejskich, gdzie sprzedaż zwiększyła się o 15,5 proc. (Europa Zachodnia bez Niemiec).

Marka Volkswagen sprzedała w pierwszych dziewięciu miesiącach roku łącznie 3,39 milionów samochodów osobowych (3,02; +12,2 proc.). W tym czasie imponujący wzrost nastąpił na rynku indyjskim: sprzedano tam łącznie 16 000 aut (2200), czyli siedmiokrotnie więcej, niż rok wcześniej. Także na innych rynkach, takich jak Chiny (+33,9 proc.), USA (+20,6 proc.) i Rosja (+26,2 proc.) osiągnięty został zadowalający przyrost.

W Polsce mimo niewielkiego spadku sprzedaży w okresie od stycznia do września, w porównaniu z minionym rokiem (-3,64 proc.), marka Volkswagen zdołała awansować w ogólnych statystykach sprzedaży z 5 na 3 miejsce. We wrześniu sprzedaż samochodów osobowych Volkswagena w naszym kraju wzrosła o 22,83 proc. w porównaniu z tym samym miesiącem w ubiegłym roku.

Volkswagen Samochody Użytkowe zanotował w pierwszych dziewięciu miesiącach wzrost sprzedaży na świecie o 15,9 procent do 310 700 lekkich pojazdów użytkowych (261 400). W Ameryce Południowej wzrost ten wyniósł nawet 81,1 proc. (80 500 aut, rok wcześniej 44 500).