Auto Świat VW Crafter: stworzony do pracy

VW Crafter: stworzony do pracy

Już wkrótce w polskich salonach pojawi się nowy Volkswagen Crafter. Dostawcze auto nie tylko odznacza się większą ładownością, ale także jest bardziej oszczędne od swojego poprzednika.

Volkswagen Crafter
Onet
Volkswagen Crafter

Odświeżony wygląd zewnętrzny Crafter zawdzięcza nowo zaprojektowanym przednim elementom z liniami poziomymi osłony chłodnicy, które odpowiadają stylistyce niemieckiej marki. Specjaliści Volkswagena zmodyfikowali także wnętrze auta, o czym świadczą nowe materiały wykończeniowe oraz przeprojektowana deska rozdzielcza. Nowe zegary są bardziej czytelne i zawierają we wszystkich wersjach funkcję informującą o zalecanym biegu, co sprawia, że ekonomiczna jazda staje się łatwiejsza.

Największe zmiany wprowadzono jednak pod pokrywą silnika. 4-cylindrowe motory z systemem wtrysku Common Rail o wysokiej wydajności i niskim zużyciu paliwa zastąpiły dotychczasowe 5-cylindrowe jednostki, przez co nowy Crafter stał się mocniejszy i bardziej oszczędny.

Dla nowego Craftera oferowane są silniki 2,0 TDI o mocy 90, 136 lub 163 KM. Już w opcji z najsłabszą jednostką, samochód dysponuje wysokimi rezerwami mocy. W porównaniu z tym samym silnikiem w poprzednim modelu Craftera, obecny dysponuje maksymalnym momentem obrotowym w większym zakresie: od 1500 obr./min. do 2250 obr./min.

Zużycie paliwa w samochodach z tym silnikiem wynosi 7,9 l/100 km, a poziom emisji CO2 208g/km. Takie same wartości zużycia paliwa, przy zwiększonej mocy silnika oferuje Crafter z jednostką TDI o mocy 136 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi tu 340 Nm przy 1.600 obr./min.

Najmocniejszym i jednocześnie najbardziej ekonomicznym silnikiem Craftera jest TDI o mocy 163 KM. Znany z Amaroka i Transportera motor z turbo o pojemności 2,0 litrów przenosi imponujący moment obrotowy 400 Nm przy 1800 obr./min na tylne koła. W wyniku połączenia silników z systemem Start-Stop nowy Crafter z najmocniejszą jednostką spala tylko 7,2 l oleju napędowego na 100 km, a emisja CO2 wynosi 195 g/km.

Dzięki lżejszym silnikom oraz kilku innym zmianom technicznym masa własna wszystkich modeli Craftera została zmniejszona, a tym samym ładowność, będąca często decydującym czynnikiem w codziennym użytkowaniu pojazdów, powiększona została o 10 proc.

Samochód oferowany jest w wielu wariantach: w wersji furgon z trzema różnymi rozstawami osi, z czterema różnymi długościami przedziału ładunkowego i dwoma wariantami wysokości dachu, w wersji kombi do przewozu osób, w wersji skrzyniowej z pojedynczą lub podwójną kabiną kierowcy i w wersji podwozie, stanowiącą idealną bazę dla wszelkiego rodzaju zabudów.

Karoseria Craftera spełnia nie tylko wymagania estetyczne, ale także jakościowe i konstrukcyjne. O wysokiej jakości przekonuje ochrona przed korozją: wszystkie stalowe części karoserii zostały jedno- lub dwukrotnie ocynkowane.

Nowy Crafter będzie dostępny w polskich salonach w drugiej połowie czerwca.

kz
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków