Odświeżony wygląd zewnętrzny Crafter zawdzięcza nowo zaprojektowanym przednim elementom z liniami poziomymi osłony chłodnicy, które odpowiadają stylistyce niemieckiej marki. Specjaliści Volkswagena zmodyfikowali także wnętrze auta, o czym świadczą nowe materiały wykończeniowe oraz przeprojektowana deska rozdzielcza. Nowe zegary są bardziej czytelne i zawierają we wszystkich wersjach funkcję informującą o zalecanym biegu, co sprawia, że ekonomiczna jazda staje się łatwiejsza.

Największe zmiany wprowadzono jednak pod pokrywą silnika. 4-cylindrowe motory z systemem wtrysku Common Rail o wysokiej wydajności i niskim zużyciu paliwa zastąpiły dotychczasowe 5-cylindrowe jednostki, przez co nowy Crafter stał się mocniejszy i bardziej oszczędny.

Dla nowego Craftera oferowane są silniki 2,0 TDI o mocy 90, 136 lub 163 KM. Już w opcji z najsłabszą jednostką, samochód dysponuje wysokimi rezerwami mocy. W porównaniu z tym samym silnikiem w poprzednim modelu Craftera, obecny dysponuje maksymalnym momentem obrotowym w większym zakresie: od 1500 obr./min. do 2250 obr./min.

Zużycie paliwa w samochodach z tym silnikiem wynosi 7,9 l/100 km, a poziom emisji CO2 208g/km. Takie same wartości zużycia paliwa, przy zwiększonej mocy silnika oferuje Crafter z jednostką TDI o mocy 136 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi tu 340 Nm przy 1.600 obr./min.

Najmocniejszym i jednocześnie najbardziej ekonomicznym silnikiem Craftera jest TDI o mocy 163 KM. Znany z Amaroka i Transportera motor z turbo o pojemności 2,0 litrów przenosi imponujący moment obrotowy 400 Nm przy 1800 obr./min na tylne koła. W wyniku połączenia silników z systemem Start-Stop nowy Crafter z najmocniejszą jednostką spala tylko 7,2 l oleju napędowego na 100 km, a emisja CO2 wynosi 195 g/km.

Dzięki lżejszym silnikom oraz kilku innym zmianom technicznym masa własna wszystkich modeli Craftera została zmniejszona, a tym samym ładowność, będąca często decydującym czynnikiem w codziennym użytkowaniu pojazdów, powiększona została o 10 proc.

Samochód oferowany jest w wielu wariantach: w wersji furgon z trzema różnymi rozstawami osi, z czterema różnymi długościami przedziału ładunkowego i dwoma wariantami wysokości dachu, w wersji kombi do przewozu osób, w wersji skrzyniowej z pojedynczą lub podwójną kabiną kierowcy i w wersji podwozie, stanowiącą idealną bazę dla wszelkiego rodzaju zabudów.

Karoseria Craftera spełnia nie tylko wymagania estetyczne, ale także jakościowe i konstrukcyjne. O wysokiej jakości przekonuje ochrona przed korozją: wszystkie stalowe części karoserii zostały jedno- lub dwukrotnie ocynkowane.

Nowy Crafter będzie dostępny w polskich salonach w drugiej połowie czerwca.