Wygląd Polo po odnowieniu nie zmienił się znacząco. Jednak wprawny obserwator zauważy z przodu inny kształt zderzaka i większy wlot powietrza oraz nowe lampy z tyłu. Ponadto pojawiły się nowe kolory lakierów oraz inne wzory alufelg.
We wnętrzu nadal cieszą materiały wykończeniowe wysokiej jakości, a nowością w testowanej wersji Highline jest trzyramienna kierownica znana dotąd z VW Golfa. Projektanci zafundowali odnowionemu Polo wskaźniki umieszczone w tubach oraz nieco inny design konsoli środkowej.
Pochwały należą się autu za przestronność wnętrza. Mimo niewielkich rozmiarów zewnętrznych w obu rzędach siedzeń można czuć się na tyle swobodnie, że cztery osoby nie będą narzekały nawet podczas dłuższych wyjazdów. Konstruktorzy dobrze zaprojektowali również bagażnik samochodu. Po pierwsze dlatego, że jego pojemność 280-952 l to dobra wartość w tej klasie, a po drugie dzięki podwójnej podłodze po powiększeniu uzyskuje się równą powierzchnię. Szkoda tylko, że po złożeniu kanapy razi nieosłonięta niczym dolna część siedziska.
Nowość znalazła się także pod maską testowanego Polo – to 110-konny doładowany benzyniak. Silnik potrafi zapewnić autu dobrą dynamikę i co ważne już w dolnym zakresie prędkości obrotowych żwawo reaguje na wciskanie pedału gazu. Szkoda tylko, że jego kultura pracy bywa denerwująca.
Natomiast żadnych zastrzeżeń nie budzi praca skrzyni biegów. Wszystkie przełożenia włącza się z dużą precyzją, a drogi prowadzenia dźwigni nie są długie.
O innych wrażeniach z jazdy Polo po liftingu oraz o tym co jeszcze zmieniło się w tym samochodzie dowiecie się w Auto Świecie nr 19/2014.
Silnik - typ/cylindry/zawory | t.benz./R4/16 |
Pojemność | 1197 cm3 |
Moc maks. | 110 KM/5000 obr./min |
Moment | 175 Nm/1500 obr./min |
Poj. bagażnika | 280-952 l |
Masa własna/ładowność | 1060/570 kg |
Rozstaw osi | 2470 mm |
Wymiary (dł./szer./wys.) | 3970/1680/1455 mm |
Przysp. 0-100 km/h* | 9,3 s |
Prędkość maks.* | 196 km/h |
Śr. spalanie* | 4,9 /100 km |
Cena wersji Highline | 64 820 zł |
*Dane fabryczne