Colin McRae z Derekiem Ringerem na Subaru Legacy RS 4WD Turbo wygrali Rajd Nowej Zelandii. To pierwsze zwycięstwo tej marki w mistrzostwach świata. W kolejnej eliminacji w Finlandii dwie Imprezy 555 poprowadziły załogi Ari Vatanen i Bruno Berglund oraz Markku Alen i Ilkka Kivimaki. Alen odpadł dość szybko, natomiast Vatanen dominował w tych zawodach. Ostatecznie kłopoty z zaparowaną szybą zepchnęły go na drugie miejsce. To i tak był znakomity wynik dla debiutującego pojazdu.W sezonie 1993 Subaru w mistrzostwach świata wystawiało trzy samochody - Legacy, Imprezę oraz w Safari Vivio Turbo. Kolejne mistrzostwa zaliczono już tylko z jednym modelem. Kierowcami Imprez 555 zostali Carlos Sainz i Colin McRae. W niektórych rajdach mieli ich wspierać Richard Burns i Possum Bourne. Głównym zadaniem tej drugiej dwójki były starty w mistrzostwach strefy Azji i Pacyfiku.Na pierwsze zwycięstwo Imprezy w mistrzostwach świata czekano do maja 1994 roku. W Rajdzie Akropolu najlepsza okazała się hiszpańska para Carlos Sainz i Luis Moya.Wygranych przybywało. W sezonie 1995 Colin McRae i Subaru Impreza wywalczyli dwa tytuły mistrzowskie w kategorii kierowców i producentów. Szkot został najmłodszym rajdowym mistrzem świata. Carlosa Sainza sklasyfikowano na drugim miejscu. To pasmo sukcesów kontynuowano także w kolejnym roku. Carlosa Sainza, który odszedł do Forda, zastąpił Szwed Kenneth Eriksson. Subaru ponownie wywalczyło mistrzostwo producentów.Rok 1997 otworzył w mistrzostwach świata nowy rozdział. Najważniejsze role zaczęły odgrywać samochody kategorii WRC. Impreza WRC miała wówczas najlepszy debiut, jaki można sobie było wyobrazić. W pierwszym starcie Piero Liatti z Fabrizią Pons wygrali Rajd Monte Carlo. Potem było jeszcze siedem wygranych eliminacji mistrzostw świata. Po raz trzeci z kolei Subaru wywalczyło tytuł w klasyfikacji producentów.Kolejne wersje Imprezy WRC z lat 1998, 1999 i 2000 znów wygrywały rajdy. Brakowało jednak uwieńczenia sezonu większym sukcesem. Udało się to dopiero w minionym roku. Po raz pierwszy od czasu modelu z sezonu '97 ukazała się Impreza WRC z czterodrzwiowym nadwoziem. W roku 2001 ten samochód odniósł co prawda tylko jedno zwycięstwo, ale w pozostałych rajdach Brytyjczyk Richard Burns zajmował miejsca w czołówce i w rezultacie zdobył drugi dla Imprezy tytuł mistrza świata kierowców.Obok sukcesów w mistrzostwach świata Impreza tryumfowała w innych seriach rajdowych. Czterokrotnie kierowcy startujący na tym samochodzie zostali najlepszymi w strefie Azji i Pacyfiku (te mistrzostwa cieszyły się dużym zainteresowaniem zespołów fabrycznych). Tu dwukrotnie najlepsi byli Possum Bourne (1994 i 2000) oraz Kenneth Eriksson (1996 i 1997). Impreza odniosła także ogromną liczbę zwycięstw w mistrzostwach Europy (w 1997 roku tytuł wywalczył Krzysztof Hołowczyc na modelu 555) oraz wielu narodowych.
Galeria zdjęć
100 rajdów
100 rajdów
100 rajdów