W prestiżowym dorocznym konkursie organizowanym przez niemiecki tygodnik "Bild am Sonntag" samochody oceniane są w czterech grupach: klasa niższa, średnia, wyższa i specjalna. Międzynarodowe gremium, złożone z osób reprezentujących media i środowisko sportowe, głosuje na nowe modele, wylansowane w Niemczech w ciągu ostatniego roku. Ocenie podlegają między innymi osiągi, cena, stylistyka, właściwości jezdne i komfort.W tym roku nie obyło się bez pewnej niespodzianki. Zwycięzcą w klasie 3 (wyższej) nie został faworyzowany Mercedes klasy C, lecz Volvo S60. Dopiero za nim uplasowała się stuttgarcka limuzyna. Trzecie miejsce przypadło Peugeotowi 607. Volvo miało tym większy powód do radości, że w 25-letniej historii konkursu zdobyło prestiżową nagrodę po raz pierwszy.W klasie 1 (niższej) niespodzianki nie było. Złota Kierownica przypadła w udziale Alfie Romeo 147, która - jak pamiętamy - zdobyła także tytuł Samochodu Roku (w konkursie Car of the Year). Drugie i trzecie miejsca w tej kategorii zajęły Audi A2 i Opel Corsa. W klasie 2 (średniej) triumfował Ford Mondeo przed Toyotą Priusem i Chryslerem PT Cruiserem. W klasie specjalnej wygrało Porsche 911 Turbo przed BMW Z8 i Ferrari 360 Modena.Pierwszy konkurs odbył się w 1976 roku, wtedy zwyciężyły trzy samochody: BMW 633 CSI, Ford Fiesta i Audi 100 (widoczne na małym zdjęciu powyżej). Wręczenie nagród odbyło się również w Berlinie, ale nie w budynku wydawnictwa Axel Springer, lecz na lotnisku Tempelhof.
25 lat Złotej Kierownicy
Do wyboru było 20 modeli. Jury, liczące 22 osoby, nie miało łatwego zadania.