Zakład FCA Powertrain  Poland w Bielsku-Białej osiągnął właśnie znaczący cel: z linii produkcyjnej zjechał 6-milionowy egzemplarz silnika 1.3 MultiJet. Rekord ten świadczy o ogromnym sukcesie tego małolitrażowego silnika diesel - cztery cylindry w rzędzie, 16 zaworów i łączna pojemność skokowa 1248 cm3. W tej produkowanej od 2003 roku jednostce po raz pierwszy na świecie została zastosowana technologia MultiJet, będąca ewolucją systemu Common Rail, opracowanego przez koncern Fiata w 1997 roku.

Produkowany od 2003 roku małolitrażowy silnik diesla, obecnie jest oferowany w trzech wariantach: EURO-4, EURO-5, EURO-6.

Doskonała konstrukcja i wysoka jakość wykonania umożliwia przeglądy serwisowe co 35000 kilometrów, a trwałość układu rozrządu wynosi 250 000 kilometrów przebiegu. W najnowszej generacji silników SDE EURO-6 zastosowano olej 0W-30 o udoskonalonych parametrach. Wersja silnika EURO-6 Full została wyposażona w dodatkowy układ EGR niskiego ciśnienia. Zastosowano również dodatkowy układ regulacji ciśnienia układu olejowego VDOP.

Należy pamiętać, że silnik SDE był zdobywcą prestiżowej nagrody „Engine of the Year 2005" w kategorii silników o pojemności skokowej 1.0-1.4 litra.

FCA Powertrain Poland osiągnął w 2012 roku Gold WCM Level jako pierwszy Zakład w całej Grupie FCA.

Zakład w Polsce produkuje również innowacyjny silnik 0.9TwinAir, nagrodzony tytułem „International Engine of The Year 2011".

Ciągłe udoskonalenia konstrukcyjne sprawiły, że silnik 1,3 Multijet, aktualnie produkowany w najnowszej wersji tej technologii, znanej na świecie pod nazwą Multijet II, dostępny jest w  wersjach o różnej mocy: od wersji z turbosprężarką o stałej geometrii (75 KM) po wersję z turbosprężarką o zmiennej geometrii (od 85 do 95 KM). Wszystkie silniki 1.3 Multijet zapewniają doskonałe osiągi przy obniżonym zużyciu paliwa.

Zdobywca prestiżowych nagród, w tym między innymi „Engine of the Year" w kategorii pojemności skokowej 1.0-1.4 litra w 2005 roku, 1.3 MultiJet montowany jest w wielu samochodach z gamy FCA: Fiatach: Panda, Punto, Qubo, Doblò, Strada, Fiorino, 500, 500L, 500X, Lancii Ypsilon, Tipo, Alfie Romeo MiTo, jak i w samochodach konkurencyjnych marek: Opel, Ford, Suzuki.

Posiadająca od  2012 roku Gold WCM Level, polska fabryka silników Grupy FCA jest jednym z najnowocześniejszych zakładów w branży motoryzacyjnej, w którym produkowana jest również jednostka 0.9 TwinAir, rewolucyjny, dwucylindrowy silnik benzynowy, który zdobył prestiżową nagrodę „International Engine of The Year 2011" przyznawaną przez jury złożone z 76 dziennikarzy pochodzących z 36 krajów. Ponadto, silnik TwinAir został wyróżniony w innych trzech kategoriach: jednostek o pojemności poniżej 1000 cm3, najbardziej ekologicznych silników „Green Engine of the Year" oraz za debiut roku „Best New Engine of the Year".