Wówczas zmodyfikowano także logo, w którym znalazła się trójramienna gwiazda we wnętrzu wieńca laurowego.

Po pierwszej wojnie światowej sytuacja ekonomiczna Niemiec była bardzo trudna. Wielu znanych producentów starało się łączyć siły, by wyjść z przejściowego kryzysu. DMG i Benz & Cie. - dwaj najstarsi i najwięksi niemieccy producenci produkowali łącznie 6 tys. aut i zatrudniali 15 tys. pracowników. Ich ścisła współpraca pozwalała na standaryzację palety modelowej oraz wspólna produkcję i sprzedaż.

W 1926 roku otwarto nowe biuro handlowe w Berlinie, a auta produkowane były w Mannheim i Gaggenau (Benz) oraz Untertürkheim, Berlinie-Marienfelde i Sindelfingen (Daimler). Główną siedzibą administracyjną Daimler-Benz AG był Stuttgart-Untertürkheim.

Jednym z pierwszych efektów nowej polityki koncernu był Mercedes-Benz 170, który został zaprezentowany w 1931 roku.