Rossetti to obecny lider klasyfikacji mistrzostw Europy, prowadzi również w klasyfikacji kierowców w rajdowych mistrzostwach Włoch.

"Polski" to jeden z naszych najciekawszych rajdów. Na trasie 16 szutrowych odcinków specjalnych znajdziemy fragmenty szczególnie cenione przez kierowców i tłumnie odwiedzane przez kibiców. Oesy "Polskiego" są szybkie i techniczne. -Nie mogę doczekać się startu - mówi Luca. -Do tej pory jechałem tylko w "Barbórce", której nie da się porównać do żadnego z pozostałych waszych rajdów, a już zwłaszcza do Rajdu Polskiego. Tym bardziej będzie ciekawie, bo zdążyłem się przekonać na własnej skórze, że Polacy łatwo nie odpuszczają i że są waleczni, jadą do końca na pełnych obrotach. Macie genialnych kibiców, co doceniłem i dobrze zapamiętałem już podczas mojego krótkiego pobytu w Warszawie. Na "Polskim" dam z siebie wszystko. Dla mnie to na pewno będzie ciekawe doświadczenie, bo przecież jedziemy w tych samych warunkach i po trasach, na których przed rokiem organizowaliście własną rundę WRC! - kończy  Rossetti.

Na liście firm, które patronują temu sportowemu wydarzeniu jest także firma Petronas Lubricants Poland. -Od wielu lat pracujemy z koncernem Fiata - mówi Livio Guida, CEO Petronas Lubricants Poland. -Byliśmy obecni podczas wielu, organizowanych wspólnie, wydarzeń sportowych - tak w Polsce, jak za granicą. Mamy za sobą doświadczenia z wyścigowego Pucharu Alfy Romeo i kilka sezonów startów w rajdowym teamie FAP. To jest tradycja, którą warto kultywować i dlatego z przyjemnością patronujemy startowi Luci Rossettiego - kończy Livio Guida.

Włoski mistrz wystartuje za kierownicą Abartha Grande Punto S2000. Samochód załogi Rossetti/Chiarcossi, zostanie przygotowywany i będzie serwisowany przez mechaników z Procaru. Przypominamy, że tegoroczny "Polski" potrwa trzy dni. Rajd odbywa się w piątek, sobotę i niedzielę 4-6.06. Start i meta w Mikołajkach (odpowiednio godziny - piątek 18.30, niedziela - po ostatnim oesie, który rozpoczyna się 16.20).

Luca Rossetti:

Data i miejsce urodzenia:

24 marca 1976 Pordenone - Włochy

2010

- zwycięstwo w klasyfikacji generalnej Rajdu Adriatico

- 2. miejsce w klasyfikacji generalnej Rajdu Mille Miglia

- zwycięstwo w klasyfikacji ME Rajdu Mille Miglia

- zwycięstwo w klasyfikacji generalnej Rajdu Chorwacji

2009

wicemistrz Włoch - cykl Campionato Italiano Rally 2009, liczba zdobytych punktów 66 (ex aequo z Paolo Andreuccim - zdobywcą tytułu mistrzowskiego)

2008

- rajdowy mistrz Europy (FIA European Rally Championship)

- czwarte miejsce w klasyfikacji generalnej Intercontinental Rally Challenge (wygrana w rajdach Turcji i Portugalii)

- zwycięzca pucharu FIA European Rally Cup South West

- mistrz Włoch - cykl Campionato Italiano Rally 2008

2007

- udział w Intercontinental Rally Challenge (wygrana w Ypres Rally i rajdzie Sanremo)

- wicemistrz Włoch - cykl Campionato Italiano Rally 2007

2006-2005

starty w ramach cyklu mistrzostw Włoch -  Campionato Italiano Rally

1998

debiut

Abarth Grande Punto S2000

Silnik:

- rzędowy, 4-cylindrowy, montowany poprzecznie, o pojemności 1.997 cm3;

- moc maksymalna około 270 KM;

- maksymalny moment obrotowy: 22.5 kgm przy 6500 obr/min

Układ przeniesienia napędu:

- sekwencyjna, 6-stopniowa ręczna skrzynia biegów;

- trzy mechanizmy różnicowe;

Zawieszenie:

- przód i tył - kolumny McPherson; amortyzatory z możliwością pełnej regulacji;

Układ hamulcowy:

- przednie i tylne zaciski 4-tłoczkowe;

tarcze hamulcowe:

- przód - 355 mm (na asfalt), 300 mm (szutry);

- tył - 300 mm

Koła i ogumienie:

- obręcze na asfalt: 8'' x 18'';

- obręcze na szutry: 6.5" x 15 ";

opony

- asfalt: 20/65-18;

- szuter: 19/65-15;