Nowy sedan ma ponad 5 metrów długości i powstał na platformie PF3, którą Dongfeng Motor Corporation otrzymał na podstawie partnerstwa z francuskim koncernem PSA Peugeot Citroën.

Platforma PF3 jest już znana z najnowszego wydania Citroëna C5 i Peugeota 508, a w przeszłości była wykorzystywana do Citroëna C6. Jednak z wyglądu zewnętrznego chińskiej limuzyny  nie można doszukać się jakiegokolwiek podobieństwa. Auto ma długość 5 066 mm i rozstaw osi 2900 mm, a design nie zawiera żadnych fajerwerków.

Podobieństwo z modelami PSA znajdziemy we wnętrzu pojazdu. Znajdziemy tam znane przyciski i dźwignie, a także deskę znaną z Peugeota 508. Bogate jest wyposażenie, które oferuje m.in. head-up display, fotele z funkcja masażu, system nawigacji satelitarnej oraz wysokiej klasy system audio i wi-fi.

Do napędu zastosowano znaną czterocylindrową francuską jednostkę o pojemności skokowej 1.8 l i mocy 200 KM i maksymalnym momencie obrotowym 280 Nm, która współpracuje z sześciostopniowym automatem Aisin.

Aeolus A9 jest drugim modelem, w którym Dongfeng wykorzystuje rozwiązania techniczne PSA. Od 2015 r. produkowany jest Aeolus L6 wykorzystujący rozwiązania znane z Citroëna C4.

Firma Donfeng znana jest przede wszystkim z produkcji aut użytkowych. Auta osobowe pod marką Aeolus sprzedaje od 2009 roku. Jest także od 2014 r. właścicielem 14 proc. udziałów w koncernie PSA. Pod francuska marką produkuje modele Peugeot 2008 i 3008. Ma także wspólne przedsiębiorstwa z Nissanem, Honda i Renault.