Koncepcja, którą Sergio Marchionie zaprezentuje 4. listopada 2009 w siedzibie Chryslera, zawiera powrót marek Alfa Romeo i Fiata na rynek amerykański.
Jednym z pierwszych modeli będzie Fiat 500, który trafi do sprzedaży w 2011 roku. Rok później do Ameryki po siedemnastoletniej przerwie powróci marka Alfa Romeo. Pierwszym modelem będzie MiTo, a od roku 2013 następca modelu 159.
Włoskie samochody przeznaczone na rynek amerykański będą produkowane w USA lub Meksyku. W ten sposób Fiat chce ominąć słaby kurs dolara, który aktualnie czyni nieopłacalnym eksport z Europy do USA. Nie wyklucza się także w tej sytuacji eksportu tych samochodów z Ameryki, bo będą one tańsze.
Jednocześnie zapowiadają się wielkie zmiany w portfolio amerykańskich marek. Do 2012 roku zakończona zostanie produkcja Chryslera PT Cruiser i mało popularnego Jeepa Commander. Znacznej modernizacji doczekają się modele - Chrysler 300C i Jeep Grand Cherokee – a następca chryslera Sebring otrzyma platformę alfa Romeo.
Także zmiany czekają markę Dodge. Zbliża się koniec modeli Nitro, Avenger i Kaliber oraz Dodge Grand Caravan. W segmencie dużych minivanów pozostanie Chrysler Town&Country, a z pikapów Dodge Ram, która przekształcona zostanie na samodzielna markę Ram Trucks. Pod markąDodge z technika Fiata powstanie bezpośredni konkurent Mini.