Alfa Romeo Giulietta to w prostej linii następca modelu 147, który zdobył w 2001 roku tytuł Samochodu Roku. Nowy kompakt ma szansę stać się modelem przełomowym, który dzięki nowoczesnym rozwiązaniom technicznym, świetnemu prowadzeniu i bardzo atrakcyjnemu wyglądowi z pewnością wprowadzi zamieszanie na rynku aut kompaktowych. Ma bowiem wszystko, czego można oczekiwać od nowego samochodu tej klasy.

Podstawowa odmiana benzynowa z silnikiem o pojemności 1,4 litra i mocy 120 KM, w wersji wyposażenia Progression, kosztować będzie 69 900 złotych. Mocniejsza 170-konna jednostka benzynowa 1,4 MultiAir wyceniona została na 75 900 złotych. Z kolei napędzane wysokoprężnymi motorami Giulietty z wyposażeniem Progression kosztować będą 79 900 złotych za wersję 1,6 JTDM o mocy 105 KM oraz 87 900 złotych za najmocniejszego diesla 2,0 JTDM o mocy 170 KM.

Jeśli mowa o wyższym poziomie wyposażenia Distinctive, ceny kształtują się następująco: 76 900 złotych za model 1,4 TB (120 KM), 82 900 zł za wersję 1,4 TB MultiAir (170 KM), 86 900 złotych za diesla 1,6 JTDM (105 KM) oraz 94 900 złotych za wersję 2,0 JTDM (170 KM).

Topowa wersja Alfy Romeo Giulietta Quadrifiglio Verde z silnikiem 1750 TB MultiAir o mocy 235 KM została z kolei wyceniona na 105 900 złotych.

Bogato wyposażona Alfa Romeo Giulietta ma na rynku konkurować m.in. z Volkswagenem Golfem, który z porównywalnym wyposażeniem jest średnio o kilkaset złotych droższy - podali przedstawiciele marki podczas prezentacji. Biorąc pod uwagę świetne właściwości jezdne, dopracowane jednostki napędowe i atrakcyjny wygląd oraz zaprezentowane właśnie ceny, model ma szansę nawiązać walkę w segmencie kompaktów.

Alfę Romeo Giulietta można już zamawiać, natomiast pierwsze egzemplarze trafią do klientów jesienią.