Silnik, który pod oznaczeniem 2,0 JTDM pojawi się najpierw w Alfa Romeo, powstał na bazie pierwotnej jednostki 1,9 JTDm przez zmianę średnicy cylindra z 82 do 83 mm. Stopień sprężania zmniejszono z 17,5:1 do 16,5:1 (m. in. z powodu obniżenia emisji NOx). Jednostka używa niskonapięciowych świec żarowych, tak więc czas nagrzewania jest nawet przy bardzo niskich temperaturach krótki. Normy emisji spalin Euro 5 pomaga dalej pełnić zaawansowany system recyrkulacji spalin oraz nowy filtr cząstek stałych.

Producent obiecuje, że w Alfa Romeo 159 w wersji sedan silnik zużywać będzie w cyklu mieszanym 5,4 l/100 km (5,5 l/100 km w kombi SportWagon). W ofercie znajdzie się również zestaw, który powinien dalej się przyczynić do obniżenia zużycia, co przydatne może się okazać zwłaszcza w krajach, które uzależniają opodatkowanie samochodów od średniego zużycia paliwa czy emisji CO2.

Moc maksymalna silnika wynosi 125 kW (170 KM) przy 4000 obr./min, a maksymalny moment obrotowy 360 Nm dostępny jest przy 1750 obr./min. Alfa Romeo 159 z tym silnikiem przyśpiesza od 0 do 100 km/h w 8,8 s, prędkość maksymalna wynosi 218 km/h. W standardzie oferowana będzie 6-biegowa przekładnia manualna.

Alfa Romeo 159 2.0 JTDm (125 kW/170 KM)Model159159 SportWagonSilnik2.0 JTDm2.0 JTDmPojemność skokowa [cm3]19561956Cylindrów/zaworów4/44/4Moc maksymalna [kW (KM)/obr./min]125 (170)/4000125 (170)/4000Maksymalny moment obrotowy [Nm/obr./min]360/1750360/1750Prędkość maksymalna [km/h]218216Przyśpieszenie 0-100 km/h [s]8,89,0Zużycie paliwa w cyklu mieszanym [l/100 km]5,45,5Masa własna [kg]14901540