Alfa Romeo bierze udział w piątej edycji rekonstrukcji historycznego rajdu Pekin-Paryż, który odbył się w 1907 roku.  Za kierownicą zasiadał książę Scipione Borghese i Ettore Guizzardi, którym towarzyszył specjalny wysłannik Corriere della Sera, dziennikarz Luigi Barzini.

Poprzednie rekonstrukcje miały miejsce w latach 1997, 2007, 2010, 2013 i 2014. W edycji 2007 sukces odniosła Giulietta T.I.

W 2016 roku, trasę o długości 13.695 km, pokonają dwa zabytkowe modele Alfa Romeo Giulia, których legendarne dziedzictwo sportowej limuzyny spod znaku węża Viscontich odkrywamy w najnowszej Giulii. Ten nowy sportowy model Alfy Romeo jest najpełniejszym wyrazem koncepcji „meccanica delle emozioni" (mechanika emocji).  Dwa modele biorące udział w rajdzie oldtimerów to Giulia 1.300 Ti z 1969 roku i Giulia Super 1.3 z 1973 roku.

Samochody wyruszyły z Pekinu 12 czerwca i dotrą na Place Vendôme w Paryżu 17 lipca, po 36 dniach niezwykle trudnej, ale fascynującej trasy przebiegającej przez 11 krajów: Chiny, Mongolia, Rosja, Białoruś, Polska, Słowacja, Węgry, Słowenia, Włochy, Szwajcaria i Francja. Dwa najtrudniejsze etapy zarówno dla kierowców, jak i dla samochodów to pustynia Gobi i Mongolia. W rajdzie weźmie udział siedem drużyn z Włoch, w tym pięć zespołów za kierownicą modeli Alfa Romeo Giulia: dwa samochody z Muzeum Alfy Romeo/Scuderia del Portello i trzy samochody prywatne.

18 lipca 2016 r. w Motor Village w Paryżu, na Champs Elysées, odbędzie się uroczyste zakończenie imprezy, podczas którego publiczność będzie mogła podziwiać nową Giulię.