Zgodnie z informacjami podanymi przez producenta następca Alfy Romeo 159 "ma być większy od BMW Serii 3, ale mniejszy od Serii 5". Auto ma być częścią zapowiadanej już wcześniej strategii rozwoju marki.

Pod koniec 2012 roku koncern zapowiedział, że chce wprowadzić dziewięć nowych modeli przed 2016 rokiem. Jakich pojazdów Alfy możemy spodziewać się w nadchodzącej przyszłości? Według diagramu ujawnionego przez producenta na początku zobaczymy następcę modelu MiTo oraz Giulietta. Następnie, oferta producenta wzbogaci się o model zastępującą Alfę 159, nowy model SUV-a oraz samochód z segmentu E.

Mimo licznych opóźnień, Alfa Romeo nie zamierza rezygnować z nowej 159. Samochód ma powstać w oparciu o nową, modułową platformę Giorgia. Prace na nią są prowadzone przez inżynierów z Maserati i ma ona umożliwić produkcję samochodów z napędem na przednią i tylną oś.

Cieszy nas, że pomimo licznych opóźnień, Alfa Romeo nie zamierza rezygnować z modelu Giulia. Ten nowy konkurent BMW Serii 3 otrzyma niezależne tylne zawieszenie oraz opcjonalny napęd na cztery koła. Powstanie w dwóch wersjach nadwozia: sedan oraz kombi, co ma przyczynić się do powrotu marki na rynek USA. Najprawdopodobniej model trafi do sprzedaży w 2014 roku.

Włoski producent nie potwierdził jeszcze gamy napędów, ale pod maską możemy spodziewać się 1,4-litrowego silnika MultiAir o mocy 120 KM oraz jednostki 1750 TBi pochodzącej z modelu 159. Silniki wysokoprężne będą pochodziły od Fiata.

Mówi się również o wersji GTA, która będzie wyposażona w 520- konny silnik biturbo, samoblokujący się mechanizm różnicowy, automatyczną skrzynię biegów. Przyspieszenie od „zera” do 100 km/h ma się odbywać w czasie mniejszym niż 4 sekundy.

Przy okazji przygotowywanego modelu Alfa Romeo podjęła współpracę z trzema renomowanymi stylistami motoryzacyjnymi z Turynu: Stile Bertone, Pininfarina i Italdesign Giugiaro.

Plan ma zwiększyć roczną sprzedaż samochodów Alfy Romeo do ponad 300 000 egzemplarzy.