Prace rozwojowe nad nowym modelem Astona Martina, po raz pierwszy zaprezentowanego na salonie samochodowym w Detroit 2006 zostały wstrzymane jeszcze latem tego samego roku po tym jak Ford oficjalnie zakomunikował, że zamierza pozbyć się brytyjskiej, luksusowej marki.

Na początku marca bieżącego roku sprawy przejęcia Astona Martina wyjaśniły się. Za 450 milionów funtów marka została nabyta przez samochodowego potentata Davida Richardsa, za plecami którego stoi potężne konsorcjum inwestycyjne.

Świeżo po ostatecznym przejęciu producent ogłosił swoje pierwsze plany produkcyjne. Tak, stwierdza z pełnym przekonaniem Aston Martin - produkcja modelu Rapide, czteromiejscowego i czteroosobowego Coupe zostanie rozpoczęta. Sprawą otwartą pozostaje natomiast termin wprowadzenia luksusowego samochodu do sprzedaży. Według "edmunds.com“, który powołuje się na wypowiedź szefa Astona Martina, Ulricha Beza istnieje małe prawdopodobieństwo, że uda się utrzymać harmonogram opracowany jeszcze za czasów, kiedy marka należała do Forda. Przypomnijmy, że początkowa data pojawienia się Rapide na drogach była ustalona na 2010 rok.

Przed Astonem Martinem czeka więc sporo pracy w stworzenie nowego ciekawego modelu. Jeśli chodzi o czas debiutu Brytyjczycy już raczej na pewno przegrają z niemieckim konkurentem, firmą Porsche, która w 2009 roku zaprezentuje podobny do Rapide, model Panamera.

Aston Martin Rapide według zapowiedzi Beza ma zanotować roczną sprzedaż na poziomie od 1000 do 2000 egzemplarzy. Samochód będzie budowany w angielskiej fabryce, w Gaydon.