Audi A3 Sportback pozostaje samochodem o dość ograniczonych możliwościach ładunkowych. W wymiarach od wersji trzydrzwiowej różni się o 83 mm dłuższym tyłem i o 20 l większym bagażnikiem. Rozstaw osi - bez zmian. Żeby auto mocniej zindywidualizować, Sportbacka jako trzecie Audi (po A8 V12 i A6) wyposażono w charakterystyczny, drapieżny grill. Z innych mocnych akcentów niestety zrezygnowano. Wewnątrz też bez niespodzianek - nowa jest tylko stylistyka kierownicy z trapezoidalną częścią centralną.

Audi A3 sportback - układ napędowy

Pod względem właściwości jezdnych A3 należy do najlepszych w klasie. I to także ma pozostać w Sportbacku bez zmian. Sportowemu duchowi sprzyjać będzie nowy dwulitrowy, benzynowy silnik turbo o mocy 200 KM i momencie obrotowym 280 Nm osiąganym przy 1800 obr./min. Napędzany nim Sportback ma rozwijać prędkość 234 km/h. Do "setki" 2.0 T FSI - jak obiecuje producent - przyspiesza w 7,1 s. I to wszystko przy średnim spalaniu na poziomie 7,7 l/100 km. W sumie do wyboru jest pięć silników benzynowych (1.6/102 KM, 1.6 FSI/115 KM, 2.0 FSI/150 KM, 2.0 T FSI/200 KM, 3.2 V6/250 KM) i dwa diesle TDI (1.9/105 KM i 2.0/140 KM).

Skrzynie biegów - 5- lub 6- biegowe w zależności od wersji silnikowej. W przypadku najmocniejszych wariantów można też wybrać przekładnię DSG zmieniającą błyskawicznie biegi za pośrednictwem elektrohydraulicznie sterowanego podwójnego sprzęgła. Klasyczny 6-stopniowy "automat" występuje w wersjach 1.6 FSI i 1.6.

Audi A3 sportback - komfort

W wyposażeniu znajdzie się elektryczne sterowanie szyb, zamek centralny, ABS, ESP, aktywne zagłówki na przednich fotelach i sześć poduszek powietrznych. Nowością jest szklany, panoramiczny dach Open Sky, w razie potrzeby zasłaniany żaluzją. Jego przednia część unosi się i przesuwa, umożliwiając jazdę pod gołym niebem.