Nowe Audi A8 L Security odpowiada kryteriom klasy VR 9 - najsurowszym wymogom obowiązującym obecnie na rynku cywilnych limuzyn opancerzonych.
Klatkę bezpieczeństwa nowego Audi A8 L Security wykonano z bardzo odpornych materiałów – włókien aramidowych, specjalnego stopu aluminium i z pancernej stali formowanej na gorąco, która mimo że jest cieńsza, daje lepszą ochronę. Inżynierowie Audi udoskonalili również szyby. Między innymi dzięki tym ulepszeniom, cały samochód został certyfikowany zgodnie z wymogami klasy VR 9.
Jego odporność na wybuchy przetestowano zgodnie z dyrektywą ERV 2010 (Explosion Resistant Vehicles). Poprzednia wersja Audi A8 L Security spełniała wymogi klasy VR 7.
Producent realizuje każde zlecenie na taki samochód pod specjalnym nadzorem. Fabryka w Neckarsulm współpracuje przy takim projekcie ze ściśle tajnym, chronionym zakładem, gdzie niemal wszystkie prace wykonywane są ręcznie. Do standardowych środków bezpieczeństwa w tej luksusowej limuzynie należy opancerzona skrzynia komunikacyjna w bagażniku, interkom umożliwiający porozumiewanie się ze światem zewnętrznym oraz selektywne odblokowywanie drzwi.
Na życzenie, Audi dostarcza też m.in. opatentowany przez inżynierów koncernu system wysiadania awaryjnego w sytuacji zagrożenia, system gaszenia ognia oraz system awaryjnej wentylacji. Audi oferuje w tym modelu nie tylko standardowe rozwiązania podnoszące komfort, jak na przykład tylne fotele z wysuwanym podnóżkiem, ale spełnia również indywidualne życzenia klientów.
Audi A8 L Security dzięki napędowi quattro jest jedyną luksusową limuzyną ze stałym napędem na cztery koła, oferowaną jako pojazd opancerzony bezpośrednio przez producenta. Jej ciężar, z uwagi na duży udział aluminium w karoserii, jest stosunkowo niewielki. Mimo to, co jest wyjątkiem wśród konkurencji, ładowność sięga 600 kg.
Opancerzona limuzyna może być wyposażona w jeden z dwóch silników: 4.0 TFSI – jednostkę V8 biturbo generującą moc 435 KM i moment obrotowy 600 Nm lub silnik wolnossący W12 FSI o mocy 500 KM i momencie obrotowym 625 Nm. Prędkość maksymalną ograniczono do 210 km/h ze względu na właściwości opon, dających możliwość dalszej jazdy nawet pomimo ich przebicia (tzw. flat running). Całe podwozie oraz stały napęd na cztery koła quattro dostosowano specjalnie do surowych wymogów bezpieczeństwa.