Po pierwszych, środowych kwalifikacjach, już od północy mechanicy zespołu Audi Sport Team Joest w systemie zmianowym przebudowywali wszystkie trzy Audi R18 e-tron quattro. W czwartek, punktualnie o godz. 19.00, hybrydowe bolidy spod znaku czterech pierścieni były gotowe do startu.

„Ta procedura to nasz standard. Ćwiczymy ją od lat.” - mówi Chris Reinke, kierownik ds. LMP w Audi Sport. „Pomimo tego, jest to za każdym razem imponujący pokaz zgrania całej załogi i precyzyjny plan logistyczny, za które mogę tylko podziękować wszystkim zaangażowanym: tak właśnie wygląda mistrzowski serwis Audi!”

„Również dziś skoncentrowaliśmy się zupełnie na pracy dla wyścigu” – powiedział w czwartek wieczorem szef Audi Motorsport, dr Wolfgang Ullrich. „Jestem przekonany, że jesteśmy dobrze przygotowani i mamy trzy bardzo dobre wyścigowe samochody, w których nasi kierowcy czują się dobrze. To niezmiernie ważne w takich imprezach jak Le Mans. Myślę, że czynnikiem decydującym w tym wyścigu będzie optymalne wykorzystanie ogumienia. Na to również jesteśmy dobrze przygotowani.”

W 83. edycji najsławniejszego wyścigowego klasyka, Audi Sport Team Joest postawiło na mającą swe korzenie w Le Mans, ale wykorzystywaną dziś we wszystkich modelach seryjnych Audi technikę efektywnościową – Audi ultra. Najnowsze Audi R18 e-tron quattro, to jedno z najbardziej wydajnych aut na świecie. Swe osiągi zawdzięcza poprawionej aerodynamice i napędowi umiejętnie łączącemu moc silnika TDI na osi tylnej i generatora elektrycznego na osi przedniej. Dzięki temu, na prostej Hunaudières w Le Mans, osiąga maksymalną prędkość około 340 km/h.

Trzy Audi R18 e-tron quattro rozpoczną wyścig tuż za trzema Porsche i przed dwiema Toyotami. Lucas di Grassi, Loïc Duval i Oliver Jarvis, z drugiej linii startowej ruszą w Audi R18 e-tron quattro z numerem „8”. Trzeci rząd dzielą między sobą zeszłoroczni zwycięzcy, André Lotterer, Marcel Fässler i Benoît Tréluyer w R18 z numerem „7” oraz Filipe Albuquerque, Marco Bonanomi i René Rast w hybrydowym samochodzie z numerem startowym „9”.

Najszybsze wśród załóg Audi okrążenie przejechał Loïc Duval. Dokonał tego jużw środę wieczorem, rozwijając średnią prędkość 245,5 km/h. André Lotterer przesunął się w czwartek w górę zestawienia, z miejsca szóstego na piąte. Filipe Albuquerque, w trzecim R8 e-tron quattro, uzyskał najkrótszy czas.

Ustawienie startowe w Le Mans

1. Dumas/Jani/Lieb (Porsche) 3 min.16,887 sek.

2. Bernhard/Webber/Hartley (Porsche) 3 min.17,767 sek.

3. Hülkenberg/Bamber/Tandy (Porsche) 3 min.18,862 sek.

4. di Grassi/Duval/Jarvis (Audi R18 e-tron quattro) 3 min.19,866 sek.

5. Fässler/Lotterer/Tréluyer (Audi R18 e-tron quattro) 3 min.20,561 sek.

6. Albuquerque/Bonanomi/Rast (Audi R18 e-tron quattro) 3 min.20,997 sek.

7. Wurz/Sarrazin/Conway (Toyota) 3 min.23,543 sek.

8. Davidson/Buemi/Nakajima (Toyota) 3 min.23,767 sek.

9. Prost/Heidfeld/Beche (Rebellion AER) 3 min.26,874 sek.

10. Imperatori/Kraihamer/Abt (Rebellion-AER) 3 min.28,930 sek.