Co można powiedzieć o stylistyce. Po prostu Mini będzie miało problemy. Zdaje się, że Audi A1 wprowadzi nowy trend – ojcowie będą podkradać kluczyki swoim dorosłym dzieciom. Właściwie w wypadku koncepcyjnego Audi Metroproject quattro byłoby to trudne. Zamiast tradycyjnego kluczyka auto wyposażono w telefon komórkowy, który zasuwa się do złącza na konsoli centralnej, by załączyć jednostkę hybrydową. Spekulujemy, ale wydaje się, że pod przeźroczystą obudową w bagażniku widać nie tylko dyferencjał przenoszący moc na tylne koła, ale także akumulatory, a zielone diody LED informują o ich naładowaniu.
Samochód wyposażono w sekwencyjną skrzynię biegów z manetkami pod kierownicą, prawdopodobnie chodzi o dwusprzęgłowy system S tronic. Bliższe informacje o jednostce napędowej dostępne będą dopiero za kilka dni, po oficjalnej prezentacji podczas salonu samochodowego w Tokio. Oczekuje się, że pod maską seryjnego modelu pojawią się jednostki o pojemności od 1,2 do 2,0 l. Cena podstawowa malucha firmy Audi ma się rozpoczynać na poziomie 67 tys. zł, produkcja rozpocznie się w roku 2009.