Chiny już nie są krajem, w którym można wciąż sprzedawać stare modele. Renomowani producenci coraz częściej tworzą dla tego rynku zupełnie nowe konstrukcje, często jednak wywodzące się z już istniejących modeli europejskich, japońskich lub amerykańskich. Zapewne przedstawiając swój nowy model studyjny podczas tegorocznego salonu samochodowego w Szanghaju, także Audi zamierza zwrócić na siebie uwagę miejscowych klientów.
Audi Cross Coupé quattroW Szanghaju Audi prezentuje całą swoja paletę, a także interesujące studium, które zapewne ukazuje dalszy kierunek rozwoju samochodów terenowych tej marki.
Sylwetka auta jest typowa dla Audi, a srebrna barwa nadwozia Liquid przypomina sportowe modele produkowane w Ingolstadt przez wiele lat. Cross Coupé quattro ma otwierany dach, który wykonano z tkaniny. Długość całkowita pojazdu wynosi 4,38 m, szerokość 1,82 m, a wysokość 2,6 m, z czego wynika, że model ten jest nieco większy od Audio A3 Sportback. Wysokość 1,6 m (o 18 cm więcej niż w A3 Sportback) to charakterystyczny element dla auta typu SUV. Bagażnik ma pojemność 450 l i jest porównywalny z modelami serii Avant.
Konstruktorzy wykorzystali najnowsze zdobycze techniki jak m.in. światła typu LED, gdzie po raz pierwszy w historii Audi zastosowano je w przednich reflektorach i kierunkowskazach.
Czterocylindrowy silnik 2.0 TDI o mocy 150 kW (204 KM) z momentem obrotowym 400 Nm przy 2000-3500 obr./min nadaje tak potrzebnego wigoru. Siłę napędowa rozdziela system Haldex, który jest identyczny jak w modelach Audi A3 i Audi TT.p/>Sportowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów Audi S tronic powoduje zmiany przełożeń w ułamkach sekund. Do dyzpozycji kierowcy przewidziano także sekwencyjne sterowanie z dźwigniami umieszczonymi pod kołem kierownicy lub za pośrednictwem małej dźwigni umieszczonej w środkowej konsoli.p/>Kierowca może decydować o ustawianiach silnika, skrzyni biegów, zawieszenia, co umożliwia mu system Audi Drive Select. Dla przykładu wybór wariantu "efficiency" spowoduje ustawienie tych trzech elementów pod kątem niskiego zużycia paliwa.
Dalszą nowością jest panel MMI sterowany tuch padem, który dla przykładu umożliwia jednocześnie korzystanie przez kierowcę z komputera pokładowego, gdy jego współpasażer moze w tym samym czasie oglądać wideo z dźwiękiem w słuchawkach.