Od początku działalności Skoda Auto Szkoła postawiła na wysoko wykwalifikowaną kadrę i szkolenia, które w możliwie jak najlepszy sposób przygotują kierowców na wszelkie niespodzianki, które mogą ich spotkać na drodze. Stąd m.in. nawiązywanie współpracy z najlepszymi partnerami, którzy mają wieloletnie doświadczenie i odpowiednie zaplecze techniczne do przeprowadzania szkoleń podnoszących kwalifikacje kierowców – tak tych indywidualnych, jak i flotowych, którzy swoimi pojazdami pokonują co roku nawet setki tysięcy kilometrów.
Trenerzy Skoda Auto Szkoła mają więc m.in. certyfikaty ADAC Fahrsicherheitszentrum Berlin-Brandenburg, które dają im uprawnienia do przeprowadzania szkoleń w ośrodkach doskonalenia techniki jazdy w całej Europie. Współpracują też z szkołą EcoDriving Finland i niemieckim ECOWILL.
Instruktorzy przeszkolili już ponad 30 tys kierowców, stopniowo rozszerzając zakres proponowanych szkoleń. Dziś kierowcy mogą doskonalić swoje kwalifikacje na jednym z 4 kursów: bezpiecznej jazdy, eco-drivingu, jazdy defensywnej czy terenowej. Prawidłowych nawyków i umiejętności radzenia sobie w najtrudniejszych sytuacjach drogowych kierowców można nauczyć tylko w praktyce.
Dlatego trenerzy Skoda Auto Szkoła często musieli korzystać z obiektów, które miały odpowiednią infrastrukturę: m.in. tory poślizgowe czy „szarpaki“, dzięki którym uczestnicy kursów mogli ćwiczyć odpowiednie zachowania w sytuacji, gdy stracą panowanie nad pojazdem i wpadną w poślizg. Swoje szkolenia prowadzili więc przede wszystkim poza krajem, na odpowiednio przygotowanych obiektach w Niemczech, Austrii, Finlandji i Szwecji.
13 września w Poznaniu Skoda Szkoła Auto uroczyście otworzyła swój własny autodrom. Wybudowany w ciągu 9 miesięcy obiekt składa się z czterech modułów, które pozwolą kierowcy poznać siły działające na samochód i przekonać się, jaki wpływ na jego zachowanie ma kierujący.
Moduły zostały wyposażone w nawadniane maty poślizgowe oraz przeszkody wodne. Kierowcy zmierzą się też z „szarpakiem” wprowadającym auto w niekontrolowany nadsterowny poślizg. Tuż za „szarpakiem” znajduje się 100-metrowa płyta poślizgowa z trzema rzędami automatycznie sterowanych kurtyn wodnych, symulujących pojawiające się na drodze przeszkody.
Jest też okrąg, na którym można wypróbować działanie elektronicznych systemów stabilizujących tor jazdy. - Tor bezpiecznej jazdy to doskonałe uzupełnienie Interaktywnego Centrum Bezpieczeństwa ŠKODA AutoLab przy ul. Głogowskiej 425 w Poznaniu – mówi Andrzej Rogoziński, Dyrektor Projektu.
- W centrum prowadzimy warsztaty, podczas których uczestnicy dowiadują się, jak długa jest droga hamowania z prędkości 60, 50 i 70 km/h, ile waży telefon komórkowy, gdy dochodzi do zderzenia z prędkością np. 90 km/h. Można przetestować też symulator dachowania. Interaktywne Centrum Bezpieczeństwa wraz autodromem są jedynym tego rodzaju profesjonalnym kompleksem szkoleniowym z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego w Europie – podsumowuje Andrzej Rogoziński.