Przyjęło ono nazwę Towarzystwo Automobilistów Królestwa Polskiego. Prezesem zarządu został Władysław książę Drucki - Lubecki, sekretarzem - Stanisław Grocki, twórca polskiego automobilizmu.
Po odzyskaniu niepodległości, w styczniu 1921 roku stowarzyszenie zmieniło nazwę na Automobilklub Polski.
Klub działał bardzo sprawnie, organizował imprezy sportowe (samochodowe i motocyklowe) i turystyczne., włączył się w działania wspierające rozwój motoyzacji (wydawał mapy i przewodniki, inicjował akcje oznakowania dróg, prowadził naukę jazdy).
W okresie II wojny światowej wielu działaczy zginęło walcząc z okupantem.
Po wojnie Automobilklub natychmiast wznowił działalność. Jednak nieprzychylność władz komunistycznych (samochód był przecież luksusem) spowodował "upaństwowienie" Klubu - zmieniono jego nazwę na Polski Związek Motorowy, zastępując kierownictwo "własnymi" ludźmi.
W strukturach pozostał Automobilklub Warszawski, sfederowany w PZMot., o lokalnym zasięgu.
Jednak determinacja działaczy spowodowała, że organizacja była bardzo mocna wewnętrznie. AW organizował liczne imprezy, w jego barwach startowali najlepsi polscy kierowcy.
Po zmianach ustrojowych, dzięki staraniom ówczesnego prezesa, Józefa Modeckiego, udało się przywrócić historyczna nazwę (początkowo Automobilklub Polski Warszawa, potem - Automobilklub Polski).
Dzisiaj AK Polski, na którego czele stoi prezes Romuald Chałas, byly zawodnik, wielokrotny Mistrz Polski, jest silnym stowarzyszeniem, posiadającym swoją siedzibę na ulicy Pańskiej 85 w Warszawie.
"ROK 2009 ROKIEM 100-LECIA AUTOMOBILKLUBU POLSKI”
Pod tym hasłem w ciągu całego roku organizowane są przez działaczy wszystkich środowisk klubowych liczne imprezy i zawody, jak np.: 44 Rajd Monte Calvaria, Rajd Warszawski, IV Warszawskie Kryterium Żubrów, Rajd Monte Cassino, IX Warszawsko - Nowodworski Międzynarodowy Rajd Pojazdów Zabytkowych, Rajdy nawigacyjne z cyklu „Cztery Pory Roku” oraz "Światowid", zloty caravaningowe, 32 Warszawski Rajd Pojazdów Zabytkowych, Rajd Orlen, III Ogólnopolski Konkurs Bezpiecznej Jazdy itd.
Grudniowe obchody rozpoczął tydzień temu Rajd Barbórka - Ogólnopolskie Kryterium Asów, z udziałem 125 załóg, w tym najlepszych polskich kierowców oraz gości zagranicznych.
12 grudnia uroczystości rozpoczęła msza święta w intencji klubu w kościele Sióstr Wizytek przy Krakowskim Przedmieściu celebrowana przez Księdza Arcybiskupa Kazimierza Nycza Metropolitę Warszawskiego. Po mszy złożono wieniec na Grobie Nieznanego Żołnierza na Placu Piłsudskiego.
Wieczorem odbyło się potkanie Jubileuszowe w Hotelu Victoria z udziałem zaproszonych gości, sympatyków, sponsorów i działaczy. Był czas na wspomnienia i snucie planów na przyszłość, z których priorytetem jest budowa nowej siedziby na Bemowie.
W stoisku Poczty Polskiej dostępny był.okolicznościowy datownik.
Polecamy w RoadLook.pl
Z okazji rocznicy Automobilklub Polski wydał monografię. To bardzo interesująca, bogato ilustrowana książka - na 420 stronach zespół redakcyjny spisał wszystko to, co zdarzyło się od 1909 roku w naszej motoryzacji. Warto ją rzeczywiście posiadać!
Automobilklubowi Polski życzymy następnych stu lat prężnej działalności!