Logo
WiadomościAktualnościBMW coraz mniej „Made in Germany”

BMW coraz mniej „Made in Germany”

Robert Rybicki
Robert Rybicki

Niemieckie samochody są od lat synonimem wysokiej jakości wykonania. Już niedługo może się jednak okazać, że niektóre marki zza naszej zachodniej granicy więcej aut wyprodukują w fabrykach rozsianych po całym świecie niż w zakładach na terenie Niemiec. Czy ucierpi na tym ich niezawodność?

BMW coraz mniej „Made in Germany”
Auto Świat
BMW coraz mniej „Made in Germany”

Hasło „Made in Germany” w przypadku BMW coraz bardziej traci na aktualności. Rosnący popyt na światowych rynkach sprawił, że koncern z Monachium jeszcze więcej samochodów będzie wytwarzał poza granicami Niemiec. Jak zwykle o wszystkim zadecydowała ekonomia.

„Zmieniły się proporcje”, tłumaczy w wywiadzie dla gazety Süddeutsche Zeitung, Frank-Peter Arndt, członek zarządu BMW ds. produkcji. „Obecnie 60 proc. samochodów produkujemy w Niemczech, 40 proc. poza granicami kraju. Już w niedalekiej przyszłości stosunek ten będzie wynosił 50/50”.

Władze koncernu podkreślają, że przeniesienie większej części produkcji poza granice Niemiec nie wpłynie na zatrudnienie w ojczystych fabrykach. Bawarski producent posiada już wielkie zakłady montażowe w USA (Spartanburg) oraz w Chinach (Shenyang). BMW liczy również na wysoki wzrost sprzedaży w Indiach – Frank-Peter Arndt zapowiedział, że w tym kraju będzie produkowany model X1.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium