Od chwili premiery do dnia dzisiejszego nabywców znalazło 1369 egzemplarzy „piątki”, biorąc pod uwagę Limuzynę i wersję Touring, która uzupełniła gamę we wrześniu 2010 roku. Sprzedaż 898 sztuk modelu od stycznia do października br. stanowi 22 proc. całkowitej sprzedaży pojazdów marki BMW.

Najpopularniejszą wersją, i to zarówno w wersji Limuzyna jak i Touring, jest model 520d z czterocylindrową jednostką wysokoprężną o pojemności 2 litrów, która generuje moc 184 KM. Nic dziwnego, że ta odmiana stanowi 62 proc. całkowitej sprzedaży sedana i 76 proc. kombi. Podstawowy turbodiesel zapewnia przyzwoite osiągi w połączeniu z niskim zużyciem paliwa. Dużym zainteresowaniem cieszy się także 245-konny, sześciocylindrowy Diesel – 530d.

We wrześniu ubiegłego roku oferta została powiększona o napęd na 4 koła xDrive, a w tym roku o model 528i, wyposażony w czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 2 litrów i mocy 258 KM.

W 2012 roku BMW wprowadzi na rynek „piątkę” ActiveHybrid5, która będzie napędzana rzędowym, sześciocylindrowym silnikiem benzynowym z podwójnym doładowaniem TwinPower Turbo i motorem elektrycznym. W układzie hybrydowym pojawi się po raz pierwszy 8-stopniowa, automatyczna skrzynia biegów.