Licznie zaproszonym gościom samochód przedstawił jeden z jego współautorów, Jacek Froehlich z Exterior Design BMW Group. Natomiast ambasadorem marki w Polsce została znana aktorka Małgorzata Socha.
Ekskluzywny kabriolet z układem miejsc 2+2 wyróżnia się wydajnymi jednostkami napędowymi, zaawansowanymi technologiami zastosowanymi w podwoziu, a także innowacyjnymi rozwiązaniami z zakresu komfortu, rozrywki i bezpieczeństwa, co predysponuje go do zajęcia czołowego miejsca w segmencie aut premium z rozkładanym dachem.
We wnętrzu znalazły się indywidualnie dopasowane siedzenia dla kierowcy, pasażera siedzącego z przodu oraz tylnych pasażerów. Materiały wysokiej jakości, precyzyjnie dobrane kolory i pieczołowicie uformowane powierzchnie tworzą atmosferę luksusu, dynamiki i funkcjonalności. Typowym dla BMW elementem wnętrza jest konstrukcja kokpitu zorientowana na kierowcę. Centralna sekcja tablicy przyrządów, zawierająca wyświetlacz systemu iDrive, dysze nawiewu oraz przyciski sterujące systemem audio i klimatyzacją, została nieznacznie zwrócona w stronę prowadzącego. Co więcej, dźwignia skrzyni biegów wraz z przyciskami hamulca ręcznego, otwierania i zamykania dachu oraz układu dynamicznej kontroli jazdy została ulokowana na powierzchni otwierającej się w stronę kierowcy i położonej niżej, niż centralna konsola po stronie pasażera.
Nowe BMW serii 6 Cabrio oferowane jest z elektrycznie sterowanym miękkim dachem o architekturze przypominającej odwróconą płetwę rekina. Wielowarstwowy dach – który został ponownie zoptymalizowany pod względem właściwości akustycznych i sztywności strukturalnej – oferuje ponadprzeciętną izolację termiczną, dzięki czemu nowy kabriolet BMW może być wykorzystywany przez cały rok. Charakterystyczne płetwy rozciągają się po bokach BMW serii 6 i zachodzą na sekcję tylną, podkreślając smukłą sylwetkę pojazdu i nadając mu niepowtarzalnego wyglądu. Zamiarem projektantów było stworzenie płynnego przejścia pomiędzy linią dachu, a tyłem samochodu, aby jak najdokładniej odzwierciedlić styl wersji coupé ze sztywnym dachem.
Pionowa, podgrzewana tylna szyba umieszczona zaraz za tylnymi siedzeniami może zostać opuszczona niezależnie od położenia dachu. Automatyczne otwieranie i zamykanie dachu aktywowane jest standardowo za pomocą przycisku umieszczonego na konsoli centralnej. Opcja Comfort Access pozwala na zainicjowanie tego procesu poprzez naciśnięcie przycisku na pilocie zdalnego sterowania. Otwarcie dachu zajmuje 19 sekund, podczas gdy jego zamknięcie trwa 24 sekundy. Obie operacje mogą być wykonane podczas jazdy z prędkością do 40 km/h.
W pierwszym okresie sprzedaży producent oferuje do wyboru dwie jednostki napędowe. Zarówno jednostka V8, jak i sześciocylindrowy silnik rzędowy oferowane są z układem BMW TwinPower Turbo i bezpośrednim wtryskiem paliwa, co pozwala połączyć sportowy charakter z wysoką kulturą pracy i ponadprzeciętną wydajnością. Ośmiocylindrowy silnik benzynowy o pojemności skokowej 4,4 litra montowany pod maską BMW 650i Cabrio rozwija maksymalną moc 300 kW/407 KM w przedziale od 5 500 do 6 400 obr./min. i osiąga maksymalny moment obrotowy 600 Nm w zakresie od 1 750 do 4 500 obr./min. Ta wyjątkowa jednostka napędowa z turbosprężarkami umieszczonymi pomiędzy dwoma rzędami cylindrów błyskawicznie reaguje na polecania kierowcy.