Wszystko zaczęło się w 1999 roku od modelu X5. BMW zapoczątkowało modę na SUV-y, która nieprzerwanie trwa do dziś, co widać po zmianach w gamie modelowej wszystkich producentów. Nawet Lamborghini w swojej ofercie będzie oferować uterenowiony pojazd o sportowych i użytkowych funkcjach.
W rodzinie BMW X zostały zapełnione już praktycznie wszystkie miejsca. Niemiecki producent oferuje X1, najnowsze X2, X3, X4, X5, X6, a wkrótce prawdopodobnie dołączy X7 będące konkurencją na przykład dla Bentleya Bentayga. Najnowszy crossover/SUV BMW X2 bazuje na płycie podłogowej UKL2, tej samej, z której korzysta X1, seria 2 Grand Tourer oraz kilka modeli Mini. To oznacza, że samochód będzie dostępny z napędem na przednią oś lub cztery koła xDrive.
Jak zapewne się spodziewacie, model będzie pozycjonowany pomiędzy X1 oraz X3, ale kształtem bardziej nawiązuje do X4 oraz X6, czyli ma dynamiczną i mniej praktyczną sylwetkę. W kwestii designu nie można nic zarzucić nowego autu z Bawarii. Ma bardzo zwięzłą i muskularną bryłę, a przy tym wygląda lekko i sportowo jak na BMW przystało. Nam się podoba, na pewno bardziej od X4. Producent tym modelem celuje w młodszą grupę odbiorców – aktywną i otwartą na nowe doznania. Tylko czekać aż wkrótce zadebiutuje model X2 M, który zwojuje parkingi prywatnych uczelni. Już teraz BMW oferuje sportowy pakiet „M Sport”, który ma niższe o 10 mm zawieszenie, dodatkowe listwy, designerskie zderzaki, duże koła i jeszcze kilka innych bajerów.
Pod maską standardowa paleta BMW. Dominują czterocylindrowe jednostki benzynowe oraz wysokoprężne o mocach od 190 do 231 KM. Klienci otrzymają do wyboru napęd FWD lub AWD, a także manualną lub dwusprzęgłową skrzynię automatyczną.
BMW X2 zadebiutuje w salonach sprzedaży w marcu 2018 roku. Jak wam się podoba ten model?