Druga generacja tej wersji Mazdy3 podąża śladem 4-drzwiowego sedana, prezentowanego właśnie podczas salonu samochodowego w Los Angeles. Nowy hatchback zapewnia, podobnie jak sedan, sportowe osiągi i dynamiczny design oraz dbałość o środowisko i wysoki poziom bezpieczeństwa.

Przyjazny dla środowiska charakter samochodu był jednym z priorytetów prac rozwojowych, obejmujących wydajne jednostki napędowe, typowe dla Mazdy rozwiązania zmniejszające masę konstrukcji i aerodynamikę – jedną z najlepszych w tej klasie pojazdów.

Wszystkie silniki benzynowe nowej Mazdy3 oferują jeszcze bardziej zaawansowaną ochronę środowiska, w tym pierwszy na świecie katalizator wykorzystujący nanotechnologię. Dzięki temu nowemu rozwiązaniu zmniejszono wykorzystanie przez Mazdę rzadkich surowców, takich jak platyna czy pallad.

Nowa gama silników została dostosowana do potrzeb klientów europejskich i obok benzynowego silnika 1.6 i 2.0 l. oraz turbodiesla 1.6 l. obejmuje teraz nowo skonstruowaną jednostkę wysokoprężną z turbodoładowaniem o pojemności 2.2 l., która właśnie zadebiutowała w Mazdzie6. Nowy diesel 2.2 to wydajna jednostka o wysokiej mocy i niskim zużyciu paliwa. Będzie ona oferowana z dwoma poziomami mocy – mocniejszej 185 KM i standardowej 150 KM. Obie wersje spełniają wymagania normy emisji spalin Euro 5. Oszczędność paliwa i niska emisja CO2 są również znacznie lepsze w porównaniu z obecnym silnikiem wysokoprężnym 2.0.