Toyota RAV4 była jednym z pierwszych modeli SUV w pełnym tego słowa znaczeniu – auta, które bardziej wygląda na terenowe, niż jest nim w rzeczywistości. Pierwsza generacja sprzedawana była w liczbie 20-30 tys. egz. rocznie, ale druga przekroczyła już granicę 100 tys. egz. Natomiast aktualna wersja, chociaż nie ma w niej już trzydrzwiowej, przed rokiem sprzedana została w liczbie 130 tys. egz.
W wersji po faceliftingu dostrzegamy nowe przednie i tylne światła, nowy przedni i tylny zderzak oraz kierunkowskazy w lusterkach bocznych. We wnętrzu zmieniono materiały i barwne kombinacje, koło kierownicy ze spłaszczoną dolną częścią ma obecnie bardziej sportowe kształty.
Zmodernizowany RAV4 wykorzystuje silniki z nowego Avensisa. Moc silnika 2,0 Valvematic 116 kW oznacza wzrost o 4 proc. i maksymalny moment obrotowy 196 Nm przy 4000 obr./min. Zmniejszone zostało o 5 proc. średnie zużycie paliwa, które obecnie wynosi 8,1 l/100 km. Nabywca ma do wyboru sześciostopniowa przekładnię manualną lub bezstopniowa CVT, która zastąpiła czterostopniowy automat.
Moc i moment obrotowy zmodernizowanego silnika 2,2 D-4D są o 10 proc. wyższe – 110 kW i 340 Nm przy 2000-2800 obr./min. standardowo jednostka wyposażona jest w filtr cząsteczek stałych oraz sześciostopniową manualną lub sześciostopniową przekładnię automatyczną.