Auto Świat Wiadomości Aktualności Bolonia 2008: Volkswagen Golf BiFuel na LPG

Bolonia 2008: Volkswagen Golf BiFuel na LPG

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan

Szósta generacja Golfa będzie pierwszym fabrycznym samochodem VW z napędem na LPG. Wersja o nazwie Golf BiFuel została zaprezentowana podczas salonu samochodowego w Bolonii.

Bolonia 2008: Volkswagen Golf BiFuel na LPG
Zobacz galerię (5)
Auto Świat
Bolonia 2008: Volkswagen Golf BiFuel na LPG

Golf BiFuel w wersji fabrycznej posiada wszelkie cechy, które posiadają auta zasilane LPG. To przede wszystkim mniejsze koszty eksploatacji, a także możliwość pokonania większego dystansu na dwóch zbiornikach (LPG + benzyna). Zbiornik na gaz umieszczony został w miejscu, w którym znajduje się zwykle koło zapasowe.

W odróżnieniu od rozwiązań, które wykorzystują uniwersalne zestawy, zbiornik na gaz został specjalnie zaprojektowany przez Volkswagena i przeszedł pomyślnie testy zderzeniowe.

Końcówka przewodu do tankowania LPG umieszczona została pod tą sama pokrywą, pod którą znajduje się wlew zbiornika paliwa.

Wyboru paliwa dokonujemy przyciskiem, który umieszczono obok przycisku wyłączającego system ESP. Zapalona dioda informuje o włączonym zasilaniu LPG oraz jaki jest aktualny stan paliwa.

Czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności skokowej 1,6 l ma dodatkową jednostkę sterującą LPG. Jego moc w przypadku zasilania LPG wynosi 72 kW, a benzyna 75 kW. Średnie zużycie gazu wynosi 9,2 l/100 km. a benzyny 7,2 l/100 km.

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan
Powiązane tematy: