Daimler, BMW i Audi jeszcze niedawno zmuszeni byli ograniczać produkcję i skracac długość zmian w swoich fabrykach. Tego lata sytuacja diametralnie się zmieniła i obecnie wydłużane są zmiany oraz wprowadzono prace również w soboty. Zamówienia przekraczają znacząco zaplanowaną produkcję luksusowych aut. W wielu zakładach odwołano rówież letnią przerwę w produkcji, na przykład w głownym zakładzie produkującym Mercedesy w Untertürkheim.Przedstawiciel rady nadzorczej Daimler AG, w wypowiedzi dla Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung, powiedział: " Jeszcze nigdy sytuacja nie zmieniała się na lepsze w tak szybkim tempie!". Rzeczywiście,Mercedes niemalosiągnął poziom produkcji sprzed kryzysu finansowego, a wszystkie jego fabryki pracują pełną parą. Nie ma mowy o zwolnieniach. Także w zakładach Mercedesa produkujących ciężarówki, a była to branża najmocniej dotknięta kryzysem, pracuje się obecnie przez 6 dni w tygodniu. Producenci samochodów zmuszeni byli do zatrudnienia tysięcy dodatkowych pracowników: 5000 w BMW, 1800 w Daimlerze. To jednak ciągle za mało. BMW chce zatrudnić dodatkowo kilkuset inżynierów i 1000 praktykantów. Mercedes natomiast na okres letni poszukuje 2100 pracowników sezonowych. Ten nagły boom ma swoje żródło we wzroście zamówień na auta klasy premium: sprzedaż Mercedesa klasy S wzrosła w maju o 41%, E klasy o 39%. BMW największy wzrost sprzedaży zanotował w segmencie najdroższych limuzyn serii 7 (plus 34% w porównaniu z majem ubiegłego roku).Zaprzecza to często głoszonym tezom o masowym przesiadaniu sie kierowców do mniejszych aut. Szcególnie klienci chińsky lubuję sie w luksusowych limuzynach. BMW i Daimler sprzedały na rynku chińskim w pierwszych 5 miesiącach tego roku ponad dwa razy tyle aut niż w analogicznym okresie roku zeszłego. Dla Mercedesów klasy S Chiny stały się już największym rynkiem zbytu, podobnie dla BMW serii 7 oraz dla wszystkich modeli Audi.Informacje o podobnej wymowie napływają również ze Stanów Zjednoczonych.W obliczu zwiększonej ilości zamówień, fabryki GM zrezygnowały z przerwy wakacyjnej, aby wyprodukowac dodatkowo 56.000 aut.