Logo
WiadomościAktualnościBosch dla Fiata 500

Bosch dla Fiata 500

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan

Nowy Fiat 500 uwodzi nie tylko wyglądem. Do tego kultowego już auta Bosch dostarcza kompletny układ hamulcowy oraz dbające o dynamikę i oszczędną pracę silnika systemy wtrysku. Jazdę Fiatem 500 uprzyjemnia system car audio Blaupunkta.

Bosch dla Fiata 500
Auto Świat
Bosch dla Fiata 500

Jak potwierdzają testy, model jest także jednym z najbezpieczniejszych w segmencie małych samochodów. Do samochodu, który zdobyciem prestiżowego tytułu Car of the Year 2008, rozpoczął kolekcje trofeów, Bosch i Blaupunkt dostarczają wiele istotnych komponentów.

Model wyposażony jest w liczne systemy bezpieczeństwa aktywnego dostarczane przez firmę Bosch, takie, jak ABS uzupełniony o EBD, stabilizujący tor jazdy ESP (Electronic Stability Program), system antypoślizgowy ASR (Anti Slip Regulation), funkcja HBA (Hydraulic Brake Assistance) oraz system Hill Holder. Ponadto w skład systemu hamulcowego pojazdu wchodzą zaciski hamulców tarczowych przednich oraz tylny hamulec bębnowy Boscha.

W niedawnych testach Euro NCAP, prestiżowej organizacji propagującej rozwiązania służące bezpieczeństwu w ruchu drogowym, Fiat 500 zdobył aż pięć gwiazdek, plasując się pod tym względem na szczycie swego segmentu. Samochód klasy A zdobył taką liczbę punktów po raz pierwszy w historii, jest to więc wydarzenie bezprecedensowe.

Nowy Fiat 500 produkowany jest wyłącznie w fabryce w Tychach. Dostępne są trzy jednostki napędowe - dynamiczne, jeśli chodzi o osiągi, ale bardzo oszczędne w zużyciu paliwa i szanujące środowisko naturalne. Wersje z silnikiem benzynowym o pojemności 1,4 litra i mocy 100 KM wyposażone są we wtrysk benzyny Boscha. Oferowana jest również wersja z silnikiem wysokoprężnym 1,3-litrowym o mocy 75 KM z DPF (filtrem cząstek stałych), wyposażonym w układ wtryskowy Common Rail oraz świece żarowe Boscha, które zapewniają niezawodny rozruch nawet przy bardzo niskiej temperaturze. Wszystkie silniki Fiata 500 spełniają z nadwyżką wymagania dotyczące ograniczenia emisji spalin, określone przez normę Euro 4 i bez kłopotów zostaną przystosowane do kolejnych, jeszcze surowszych przepisów zawartych w przyszłych normach europejskich (Euro 5), które wejdą w życie prawdopodobnie w roku 2009. Jazdę samochodem uprzyjemnia system car audio Blaupunkta.

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan
Powiązane tematy: