Już ubiegłoroczny Autosalon w Brnie, który do niedawna był zaliczany do prestiżowych wystaw promowanych przez OICA, okazał się niewypałem. Zabrakło poważnych wystawców, a jedynie honor ratowali miejscowi dilerzy.

Co dwa lata brneński Autosalon jest organizowany przemiennie z wystawą pojazdów użytkowych i autobusów Autotec. W tym roku organizatorzy zdecydowali się na połączenie obu tych imprez, które odbywają się w dniach od 5.6 do 10.6. 2010 roku.

Także i w tym roku wielu wystawców zrezygnowało z udziału w imprezie ze względu na stosunkowo wysokie ceny powierzchni ekspozycyjnej. Warunki te zaakceptowała Škoda Auto, Hyundai, Renault i Dacia.

Ford reprezentowany jest przez brneńskiego dilera. Największe stoiska ma Škoda Auto, która prezentuje całą gamę swoich modeli z Octavią i Superbem rok modelowy 2011.

Hyundai prezentuje swoje modele w duchu piłkarskich mistrzostw świata w RPA oraz zmodernizowany model i30U.

Renault prezentuje roadster Wind i Twingo RS Gordini oraz Megane RS, Megane Coupé Cabriolet i Megane Grandtour GT. Dacia przyciąga zwiedzających terenowym Dusterem. Na stoisku Forda możemy zobaczyć modele: Kuga, Mondeo z nowymi silnikami EcoBoost i zmodyfikowanym TDCi oraz najnowsze wersje Galaxy i S-Max.

Ciekawostką jest też prezentacja czeskiego dystrybutora chińskiej marki Gnow z modelami pikap GA200 i SUV GX6.

Jest też Tesla Roadster i prototyp Škody Super z napędem elektrycznym, który powstał przy współpracy brytyjskiego VUT, EVC Group i TÜV SÜD Czech. O nim jednak napiszemy osobno.

Jedną z imprez towarzyszących jest pierwsza edycja wystawy Classic Show.

Na wolnej przestrzeni prezentowane są najnowsze autobusy, pojazdy dostawcze i wyposażenie warsztatów.

Z Polski do Brna jest niedaleko, więc warto wybrać się nawet na jednodniowe zwiedzenie tej wystawy. Pamiętać należy jedynie o wykupieniu obowiązkowej winiety autostradowej!