Po kilku ekstremalnych modelach jak m.in. Pur Sang, Sang Boir, czy FBG par Hermes, wywodzących się z wersji coupé, tym razem Bugatti przedstawiło ten jeden z najszybszych samochodów świata w kolejnej limitowanej wersji. Tym razem bez dachu!
Pierwszy seryjnie wyprodukowany egzemplarz zostanie zaprezentowany w sierpniu 2009 roku podczas wystawy Concours d‘Elegance w Pebbla Beach, a jego wartość wyceniono już na 2,9 mln dolarów. Aktualnie w fabryce trwa uruchamianie produkcji seryjnej limitowanej serii. Z tej to okazji w Cannes zaprezentowano wybranym klientom pierwsze przedprodukcyjne egzemplarze.
Chociaż nowy model oficjalnie nazywany jest roadsterem, to w rzeczywistości jest to targa, czyli coupé ze zdejmowanymi panelami dachu. Według producenta takie rozwiązanie było jedynym z możliwych, które zastosowano ze względu na bezpieczeństwo pasażerów. Dzięki temu udało się utrzymać sztywność karoserii i obniżyć koszty związane z przygotowaniem produkcji. Z zamontowanymi elementami dachu Veyron Grand Sport osiąga prędkość maksymalną 407 km/h, a więc identyczną jak wersja zamknięta. Natomiast z otwartym dachem można jechać z maksymalną prędkością 360 km/h, co oznacza, iż jest to najszybsze obecnie auta do jazdy „z wiatrem we włosach”.
Nowy model Bugatti osiąga przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu 2,7 sekundy (+ 0,2 sekundy w porównaniu z coupé), ze startu zatrzymanego do 200 km/h potrzebuje 7,3 sekundy, a z 0 do 300 km/h 16,7 sekundy.
Szyba czołowo została przedłużona i w tej wersji zbliżyła się do głowy kierowcy i pasażera, została wzmocniona podłoga i drzwi, co miało wpływ na zwiększenie masy pojazdu. Jednak konstruktorzy zastosowali gdzie się tylko dało najlżejsze materiały, czego przykładem są karbonowe elementy drzwi ze wzmocnieniami stalowymi. Duża karbonowa płyta znalazła się także pod przekładnią.
Veyron Grand Sport podobnie jak Veyron 16.4 napędzany jest 16-cylindrowym silnikiem o pojemności skokowej 7993 cm3 z czterema turbosprężarkami i maksymalnym momentem obrotowym 1250 Nm w zakresie 2200-5500 obr./min, który współpracuje z siedmiostopniową przekładnią DSG. Auto ma napęd na cztery koła i rozwiązania techniczne identyczne jak w wersji coupé.