Marka Dodge to już nie tylko rynek amerykański. Coraz częściej auta tej marki można zauważyć na drogach Europy, wkrótce zapewne zobaczymy je także na naszych drogach. Oficjalne rozpoczęcie sprzedaży poprzez sieć autoryzowanych dealerów na Starym Kontynencie nastąpi już w przyszłym roku.

Jednym z mocnych punktów w ofercie amerykańskiej marki ma być model Caliber, który jeszcze jako auto koncepcyjne (na zdjęciu) zaprezentowany został m.in. na tegorocznych targach genewskich. Choć nie są znane jeszcze wszystkie szczegóły dotyczące tego samochodu, to producent przedstawił już pierwsze oficjalne informacje.

Jednostki napędowe tego przedstawiciela małych aut typu SUV uzależnione będą od lokalnych preferencji. Na rynku europejskim można się spodziewać gamy trzech czterocylindrowych silników benzynowych, oferowanych także w innych markach Chrysler Group, o pojemnościach 1,8, 2,0 oraz 2,4 litra, które dysponować będą mocą odpowiednio 140, 150 i 170 KM.

Oczywiście w ofercie dla klienta z Europy nie może zabraknąć jednostki wysokoprężnej. Turbodoładowany, 16-zaworowy silnik diesla o pojemności dwóch litrów, mocy 136 KM i maksymalnym momencie obrotowym 310 Nm to jednostka najnowszej generacji, wyposażona w wysokociśnieniowy system wtrysku paliwa oraz zmienną geometrię łopatek kierownic turbosprężarki. Wtryskiwacze sterowane są elektronicznie i dostarczają odpowiednią, precyzyjnie odmierzoną ilość paliwa dla każdego cyklu spalania.

W samochodzie Dodge Caliber zastosowano również bezstopniową skrzynię przekładniową najnowszej generacji CVT2. Dzięki systemowi elektronicznego sterowania, przekładnia ta pracuje w sposób podobny do klasycznej skrzyni biegów - lecz przy mniejszym, od 6 do 8 procent, zużyciu paliwa. Lepsze są także ogólne osiągi pojazdu i elastyczność w trakcie wyprzedzania, szczególnie w zakresie prędkości 50 - 100 km/h.

Auto oferowane będzie także, niestety na początku wyłącznie na rynku północnoamerykańskim, z elektronicznie sterowanym napędem 4x4. Stale napędzana będzie oś przednia, zaś tylna w miarę potrzeb, m.in. podczas bardziej sportowej jazdy przy prędkościach rzędu 40 - 100 km/h.