Panuje przekonanie, iż Carl-Peter Forster zrezygnował ze swojej eksponowanej funkcji w General Motors po otrzymaniu oferty z koncernu Tata. Dotyczy ona kierowania grupą Jaguar Land Rover, w której miałby odpowiadać za innowację modeli i obniżenie emisji szkodliwych spalin.

Foster odnosił sukcesy z Oplem. Rozpoczął ofensywę marki, przeorientował na oszczędniejsze modele i paliwa alternatywne. Miał także kontakt z marką Land Rover, gdy w latach dziewięćdziesiątych pracował jako dyrektor produkcji BMW.

Informacje o przejściu Fostera do brytyjskiej grupy Jaguar Land Rover potwierdzają wcześniejsze spekulacje. Według niektórych informacji, ma on przygotować model Tata Nano do europejskiej ekspansji w 2011 roku.

Oficjalnie mówi się o jego rezygnacji z funkcji, ale wciąż jedną z przyczyn jest sprzeciwianie się przeciwko decyzji o wstrzymaniu sprzedaży Opla duetowi Magna International/Sberbank.

Obecnie Oplem kieruje czasowo Nick Reilly, prezydent GM International i były szef Vauxhall UK. Natomiast miejsce przewodniczącego Fostera w radzie nadzorczej zajął dyrektor marketingu GM Bob Lutz.