Chevrolet Trax (pierwsza jazda)

Segment niewielkich SUV-ów już od jakiegoś czasu jest ważnym elementem strategii każdego, chcącego się liczyć producenta. Klienci chętniej wybierają bowiem mniejsze samochody, a wyniki sprzedaży tego segmentu nie poddają się ogólnemu spadkowi sprzedaży nowych samochodów. Podczas pierwszych jazd testowych mieliśmy okazję przyjrzeć się z bliska nowemu modelowi Chevroleta. Chevrolet Trax, mierzy 4,2 m długości, 1,7 m szerokości i 1,6 m wysokości. Bryła jest zgrabnie zarysowana, a wyraźne przetłoczenia podkreślają nadają niewielkiej bryle powagi, optycznie powiększając samochód. Wnętrze bez problemów pomieści czteroosobową rodzinę. Zadbano o wystarczającą ilość miejsca zarówno dla kierowcy, jak i dla pasażerów. Użytkownik ma do wyboru osiem różnych kombinacji ustawienia siedzeń, a z tyłu znajduje się gniazdko prądu o napięciu 230V, które pozwala na ładowanie laptopa oraz innych urządzeń elektronicznych bez konieczności stosowania adapterów. Wśród licznych schowków rozmieszczonych w kabinie pasażerskiej znalazły się m.in. specjalne szuflady pod fotelami oraz dwa schowki umieszczone przed pasażerem, z których jeden wyposażono w wejścia USB oraz Aux, pozwalające podłączyć iPody, smartfony oraz inne urządzenia elektroniczne. Przestrzeń ładunkowa w bagażniku może zostać powiększona do 1 370 litrów, a pod podłogą bagażnika umieszczono dodatkowy schowek. Tylna kanapa w Traxie jest dzielona w stosunku 60/40, natomiast w wyższych wersjach wyposażenia fotel pasażera siedzącego z przodu można złożyć na płasko, co umożliwia transport przedmiotów o długości do 2,3 metra. W gamie jednostek napędowych dostępne są: turbodoładowany silnik benzynowy 1,4 l, wolnossący silnik benzynowy 1,6 l oraz turbodoładowany silnik wysokoprężny 1,7 l. We wszystkich wersjach wyposażonych w manualne przekładnie Chevrolet Trax oferowany będzie z system Start/Stop. Sześciobiegowa przekładnia automatyczna będzie dostępna w połączeniu z silnikiem benzynowym 1,4 l lub wysokoprężnym 1,7 l. W połączeniu z sześciobiegową przekładnią manualną jednostka 1,4 l turbo rozwija moc 140 KM (103 kW) oraz maksymalny moment obrotowy 200 Nm. Z kolei silnik Diesla 1,7 l produkuje 130 KM (96 kW) mocy i 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Wysokoprężna jednostka 1,7 l jest najoszczędniejsza w gamie tego modelu, w wersji z napędem na przednie koła i manualną skrzynią biegów zużywa w cyklu mieszanym zaledwie 4,5 litra oleju napędowego na 100 kilometrów. Średnie zapotrzebowanie na paliwo w modelu z turbodoładowanym silnikiem 1,4 l z przekładnią manualną wynosi 6,5 l/100 km. Nowy Chevrolet Trax do sprzedaży trafi wkrótce. Ceny będą się zaczynać od 59 990 zł

Katalog Samochodów Auto Świat