Suzuki Equator powstał ma bazie amerykańskiego Nissana Frontier i podobnie jak model wyjściowy będzie produkowany w wersji dwu- i czterodrzwiowej z napędem czterech kół lub tylnej osi. Od swojego dawcy organów różni się designem przedniej części, w której dominuje wielkie "S", co jednoznacznie go identyfikuje z marką.
Podczas premiery na stoisku Suzuki w Chicago przedstawiono trzy koncepty, które wywodzą sie z pikapa Equator. Pierwszy z nich RMZ-4 przeznaczony jest dla miłośników jazdy terenowej, drugi Quad do wypadów za miasto, a trzeci Quay dla miłośników sportów wodnych. Silniki do pikapów Suzuki będzie dostarczał Nissan. Podstawa jednostka to wysokoprężna o pojemności skokowej 2,5 l i mocy 112 kW (152 KM) z maksymalnym momentem obrotowym 232 Nm. Druga, sześciocylindrowa o pojemności 4,0 l o mocy 192 kW (261 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 381 Nm. Oba silniki będą miały pięciostopniowa automatyczną przekładnię, a sześciocylindrowa także sześciostopniową manualną.