Dystrybucja rozpocznie się w pierwszej połowie przyszłego roku. Początkowo samochód będzie eksportowany z Chin, ale później w sprzedaży pojawią się modele produkowane przez powstającą właśnie fabrykę w Bułgarii (Lovech).

Voleex to miejski samochód o długości 3,8 metra, którego sylwetka jest niemal identyczna z aktualnie produkowaną Toyotą Yaris. Choć wnętrza obydwu pojazdów znacznie się różnią, to nikt nie ma wątpliwości na kim wzorowali się chińscy projektanci.

Samochód przeznaczony na rynek europejski będzie wyposażony w jednostkę benzynową 1.5 VVT o mocy 105 KM, umożliwiającą jazdę z prędkością 175 km/h. Klienci będą mieli do wyboru także bezstopniową przekładnię CVT.

Na temat pakietów wyposażenia przewidzianych na rynek europejski jeszcze niewiele wiadomo, choć pewne jest że pojazd otrzyma większość elektrycznych gadżetów dostępnych na rynku. Jeżeli chodzi o bezpieczeństwo, to w Chinach w samochodzie montowany jest tylko ABS i dwie poduszki powietrzne. Jak do tej pory Voleex nie był poddany testom zderzeniowym przez lokalny C-NCAP.

Włochy są obecnie jednym krajem w UE do którego oficjalnie eksportowane są modele marki Great Wall Motor. Firma sprzedaje tam już dwa modele - Hover SUV i Steed pickup. Eurasia Motor Company S.p.A, która jest oficjalnym importerem GWM, posiada sieć 80 dealerów. Włoski importer przyznaje, że nie jest do końca zadowolony z powolnego rozwoju biznesu. Debiutując w 2006 roku miał nadzieję, że po trzech latach będzie sprzedawać 12 tys. sztuk rocznie, a w ubiegłym roku znalazł zaledwie 1785 nabywców. Dla niego sprzedaż Voleexa jest szansą na wzrost obrotów i zdobycie nowych klientów.

W okresie od stycznia do października producenci z Chin sprzedali we Włoszech łącznie 5353 pojazdy, odnotowując wzrost na poziomie 16 proc. To najlepszy wynik w Unii Europejskiej.