Współpraca pomiędzy Great Wall a bułgarską firmą Litex Motors rozpoczęła się w 2008 roku. Od tego czasu w Łoweczu wybudowano fabrykę oraz zakończono przygotowania do produkcji. W lutym 2012 roku zakłady zostały oficjalnie otwarte.

Montaż aut na terenie państwa należącego do Unii Europejskiej sprawia, że chińskie auta będą bardziej konkurencyjne ze względu na korzystne przepisy celne. Pierwszą partię do montażu w Bułgarii stanowi niewielki hatchback segmentu B, który ma kosztować ok. 8 tys. euro. Głównymi rywalami Voleexa C10 są Dacia Sandero i Tata Indica Vista.

Pod koniec bieżącegoroku fabrykę mają opuszczać kolejne modele chińskiego koncernu: pikap Wingle 5 iSUV Haval H6. W 2013 roku mają dołączyć crossover Voleex C20R i sedan Voleex C30. Wszystkie modele otrzymały już europejskie homologacje.

Docelowe moce produkcyjne zakładu mają wynosić 50 000 aut rocznie. W pierwszym roku z taśm montażowych zjedzie około 4 000 samochodów na rynki Bułgarii, Rumunii oraz nie należącej do Wspólnoty Turcji. Producent zapowiada szybkie rozpoczęcie sprzedaży w kolejnych państwach europejskich. Czy również w Polsce? Czas pokaże.

Źródło: Great Wall Motors