mniej niż przed rokiem (22 228 sztuk).Dwie czołowe pozycje należą , podobnie jak rok wcześniej, do Toyoty i Skody, natomiast wszystkie pozostałe marki, sklasyfikowane w pierwszej dziesiątce, zmieniły lokaty w stosunku do stycznia 2005 roku. Tak jak w minionych miesiącach, również w styczniu, dominującą tendencją w tej grupie producentów, jest tendencja spadkowa. Jedynie dwie marki - Opel i Honda - rozpoczęły kolejny rok z lepszym wynikiem niż ubiegłoroczny. Najlepszy wynik sprzedaży w styczniu uzyskała Toyota. Na zakup japońskich aut zdecydowało się 2537 nabywców, o 22,1 proc. (720 sztuk) mniej niż przed rokiem. Udział marki w polskim rynku zmniejszył się o 1 proc. i wynosi obecnie 13,7 proc. Lekki wzrost udziału w rynku osiągnęła natomiast Skoda - z 12,3 do 12,9 proc., której sprzedaż styczniowa w wysokości 2 387 sztuk była mniejsza niż rok wcześniej o 12,3 proc. (336 aut). Obie wymienione marki uzyskały wzrost sprzedaży w porównaniu z grudniem 2005 roku, przy czym w przypadku Toyoty wzrost wynosi 91,2proc., a Skody - 5,1proc. Na trzecie, medalowe miejsce zakwalifikował się Opel z wynikiem 2386 sprzedanych aut, zaledwie o 1 sztukę mniej niż prezentowana wcześniej Skoda. W przeciągu roku, Opel uzyskał imponujący wzrost sprzedaży miesięcznej - o 72,2 proc. (1000 sztuk), co pozwoliło na awans marki z pozycji siódmej i ponad dwukrotny wzrost udziału w rynku - z 6,2 do 12,9proc. Czwartą lokatę zajął Fiat. W styczniu bieżącego roku 1857 osób zdecydowało się na zakup aut tej marki, o 28,1 proc. mniej niż przed rokiem. Udział Fiata w rynku zmniejszył się do poziomu 10,0 proc. Dość wysoki spadek sprzedaży odnotowało piąte w rankingu Renault. Wynik w wysokości 1304 sprzedane auta jest o 48,3 proc. gorszy od ubiegłorocznego. Jego konsekwencją jest utrata udziału firmy w rynku - z 11,4 do 7,0proc. i spadek z zajmowanej pozycji. Zajmujący szóstą pozycję Ford również zmienił swoją pozycję na niższą.Sprzedaż samochodów tego producenta która wyniosła w styczniu 1283 sztuki, była o 8,3proc. mniejsza niż przed rokiem. Mimo to, stosunkowo niewielki wskaźnik spadku pozwolił na wzrost udziału Forda w rynku - z 6,3 do 6,9 proc. Siódmą marką na polskim rynku został natomiast Peugeot (szósty przed rokiem) z wynikiem styczniowej sprzedaży 1038 aut, o 25,6proc. gorszym od ubiegłorocznego. O ile udział Peugeot na przestrzeni roku zmalał z 6,3 do 5,6 proc., to udział ósmego w rankingu Citroena wzrósł z 4,6 do 5,3 proc. Na zakup samochodów tego producenta zdecydowało się w pierwszym miesiącu roku 981 klientów, co oznacza spadek o 4,9 proc. Na dziewiątą pozycję awansowała (z jedenastej przed rokiem) Honda. To druga wśród najchętniej kupowanych przez polskich użytkowników marka o dodatnim wskaźniku zmiany sprzedaży. Wynik w ilości 862 sprzedanych aut jest o 32,4proc. większy niż w analogicznym miesiącu 2005 roku. Udział Hondy w rynku zwiększył się z 2,9 do 4,7 proc. Pierwszą dziesiątkę notowania zamyka Volkswagen (ósmy przed rokiem). Samochody tej znalazły 678 nabywców, o 41,1proc. więcej w porównaniu z rokiem ubiegłym. W skali roku VW stracił 1,5proc. udziału w rynku, który obecnie wynosi 3,7proc. Pięć kolejnych pozycji na liście najpopularniejszych zajmują Chevrolet, Nissan, Kia, Seat i Hyundai. Wszystkie te marki wykazały spadek sprzedaży na przestrzeni roku. Dopiero sklasyfikowany na 16. miejscu Mercedes osiągnął wzrost - 213 sztuk, +88,5 proc., który pozwolił na awans z 21. lokaty przed rokiem i ponad 2-krotny wzrost udziału w rynku (do 1,2 proc.). Warto podkreślić, że dla wielu innych marek, oferujących modele z wyższej półki cenowej, nowy rok zaczął się obiecująco. Rosnącą sprzedaż wykazały Volvo (+12 proc.), BMW (+63 proc.), Lexus (+263,6 proc.), Saab (+130 proc.), MINI (+300 proc.).Więcej: http://www.samar.pl