Citroen C-Elysée pojawi się w polskich salonach na początku przyszłego roku. Najnowszy model spod znaku szewrona będzie dostępny już od 39 900 złotych. Dla porównania, posiadająca większy o 44 litry bagażnik i oferująca podobną ilość miejsca w środku Skoda Rapid w podstawowej wersji wyceniona jest na cztery tysięcy złotych więcej, i to w promocji, bo bez niej różnica wynosi już osiem tysięcy złotych!

Tak jak w przypadku pozostałych modeli marki, Citroen C-Elysée dostępny będzie w trzech wersjach wyposażeniowych - Attraction, Seduction i Exclusive.

Auto ma spełniać oczekiwania klientów poszukujących atrakcyjnego samochodu trójbryłowego w przystępnej cenie. Citroen zapewnia, że C-Elysée potrafi stawić czoła próbie czasu i kilometrów. Trudne warunki jazdy panujące w niektórych krajach, uwzględnione zostały już na etapie projektowania. Są to odpowiednio dostosowany prześwit i opony, dodatkowe zabezpieczenie podwozia czy wzmocniona budowa elementów karoserii.

Duże wymiary zewnętrzne: długość 4,43 m, szerokość 1,71 m i wysokość 1,47 m, a także najdłuższy w swojej klasie rozstaw osi wynoszący 2,65 m pozwalają na pewne zachowanie na drodze i dają przestronne wnętrze. Przestrzeń w kabinie oferuje ilość miejsca porównywalną do samochodów z wyższych klas. Pojemność bagażnika (506 l VDA) należy do wiodących w segmencie.

Citroen C-Élysée jest wyposażony w silnik benzynowy 1.2 VTi 72, specjalnie dostosowany do warunków jazdy i paliw w różnych krajach na świecie. Silnik nowej generacji zapewnia optymalne osiągi (72 KM, moment 110 Nm od prędkości 3 000 obr./min) i zużycie paliwa (od 5 l/100 km) oraz trwałość, nawet w trudnych warunkach eksploatacji. Silnik może współpracować z manualną lub sterowaną elektronicznie 5-przełożeniową skrzynią biegów.

Nowy silnik 1.6 VTi 115 współpracujący z manualną lub automatyczną skrzynią biegów uzupełnia gamę silników benzynowych. W ofercie znajdzie się również sprawdzony silnik wysokoprężny 1.6 HDi 92, wyprodukowany w ponad 6 milionach egzemplarzy, łączący dynamikę (wysoki moment przy małej prędkości obrotowej) z niskim zużyciem paliwa (4,1 l/100 km, poziom emisji CO2 108 g/km).