Auto Świat Wiadomości Aktualności Citroën DS3 WRC niepokonany na szutrach

Citroën DS3 WRC niepokonany na szutrach

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Po wygranych w Meksyku, Portugalii i Jordanii, Citroën DS3 WRC odniósł czwarte z rzędu zwycięstwo w rajdzie rozgrywanym na nawierzchni szutrowej. Sébastien Loeb i Daniel Elena, którzy triumfowali pomimo wielkiego utrudnienia, jakim była konieczność odkurzania trasy przez wszystkie trzy dni, dzięki temu wynikowi powiększają swoją przewagę na czele klasyfikacji kierowców bieżącego sezonu Rajdowych Mistrzostw Świata WRC

Citroën DS3 WRC niepokonany na szutrach
Zobacz galerię (7)
Auto Świat
Citroën DS3 WRC niepokonany na szutrach

Sébastien Ogier i Julien Ingrassia zajęli czwarte miejsce i zdobyli ważne punkty dla zespołu Citroën Total World Rally Team, który od tej rundy zostaje samodzielnym liderem w klasyfikacji producentów. Po dwóch długich etapach w piątek i sobotę, trzeci etap Rajdu Włoch był w istocie finałowym sprintem do mety dla tych załóg, które pozostały w walce. Sébastien Loeb rozpoczął go, mając tylko 23,8 s. przewagi nad Mikko Hirvonenem, po tym, jak sędziowie skorygowali jeden z wyników Fina zaliczonych w drugim etapie.

Pierwszym odcinkiem niedzieli był krótki OS15 Gallura, później wykorzystany także w roli Power Stage. Siedmiokrotny Mistrz Świata, zmagając się z trudnościami typowymi dla pierwszej pozycji startowej, stracił parę sekund ze swego prowadzenia, zachowując po nim 20,2 s. przewagi.

„Następny odcinek, OS 16 Monte Olia, sprawiał mniej problemów z odkurzaniem trasy” – komentował Sébastien Loeb.- „Nie miałem wyboru: aby uniknąć utraty pierwszej pozycji, musiałem atakować na maksimum możliwości. Na OS17 od pierwszych metrów miałem dobry rytm. Później zdałem sobie sprawę, że Mikko już mnie nie dogoni i na ostatnich kilometrach nieco zwolniłem, by mniej ryzykować”.

Sébastien Ogier, który rozpoczynał trzeci etap z ambicją zajęcia miejsca na podium, stracił tę szansę na trasie OS17. „Nie zauważyłem niewielkiego głazu przysypanego ziemią na wyjściu z szybkiego zakrętu. Uderzyłem w niego tylnym prawym kołem i uszkodziłem zawieszenie. Zatrzymałem się, sądząc, że opona została przebita. Na szczęście mogliśmy jechać dalej, ale straciliśmy na tym oesie ponad minutę. Cieszę się o tyle, że konsekwencje mogły być gorsze – ostatecznie, to zdarzenie kosztowało nas tylko stratę jednego miejsca”.

Po półgodzinnym serwisie, podczas którego mechanicy naprawili Citroëna DS3 WRC z numerem startowym 2, do rozegrania pozostał tylko dodatkowo punktowany Power Stage. Sébastien Loeb uzyskał na nim trzeci czas, zaliczając jeden punkt. W ten sposób francuski kierowca po stoczeniu jednej z najtrudniejszych walk w swojej karierze odniósł 64 zwycięstwo w historii swoich startów w Rajdowych Mistrzostwach Świata.

Citroën DS3 WRC niepokonany na szutrach
Citroën DS3 WRC niepokonany na szutrachŻródło: Auto Świat

Tak skacze Sébastien Loeb„To piękny sukces, wywalczony bez stosowania żadnej strategii” – mówił na mecie Loeb.- „Pierwszego dnia wystartowaliśmy jako pierwsi, co w takim rajdzie, tak ten, bardzo przeszkadza. Pomimo tego, udało się nam wyjść na prowadzenie i wypracować niewielką przewagę, którą utrzymaliśmy przez cały wczorajszy dzień, a wreszcie dzisiaj – aż do mety. Aby to osiągnąć, musieliśmy atakować przez cały czas. Samochód prowadził się znakomicie i myślę, że sukces zawdzięczam właśnie dobremu samopoczuciu za kierownicą. Naturalnie, mieliśmy kilka bardzo gorących momentów, ale teraz tym większą ulgą jest dla nas fakt, że dotarliśmy jako pierwsi do mety”.

„Sébastien Loeb rozegrał doskonały rajd. Wygrać pomimo pierwszej pozycji startowej i konieczności odkurzania trasy przez wszystkie trzy dni, to naprawdę wielkie osiągnięcie” – podsumował Frédéric Banzet, Dyrektor Generalny Citroëna.- „Sébastienowi Ogier zabrakło dzisiaj nieco szczęścia, ale i tak zaliczył cenne punkty. Po raz kolejny jestem pod wrażeniem profesjonalizmu naszego zespołu.”

Najlepsze czasy na odcinkach specjalnych:

Etap 1: OS1: Petter Solberg (Citroën DS3); OS2: Mikko Hirvonen (Ford Fiesta); OS3: Sébastien Loeb i Sébastien Ogier (Citroën DS3); OS4: S. Loeb; OS5: M. Hirvonen; OS6 i OS7: S. Loeb; OS8: M. Hirvonen.

Etap 2: OS9 do OS11: J.-M. Latvala (Ford Fiesta); OS12: S. Ogier; OS13 i OS14: J.-M. Latvala.

Etap 3: OS15 i OS16: J.-M. Latvala; OS17: P. Solberg; OS18: M. Hirvonen.

Najskuteczniejsi: J.-M. Latvala, 7 najlepszych czasów; M. Hirvonen 4; S. Loeb 4, w tym 1 ex aequo; P. Solberg 2, S. Ogier 2, w tym 1 ex aequo.

Kolejni liderzy rajdu: OS1: P. Solberg; OS2 i OS3: M. Hirvonen; OS4 do OS18 (meta) S. Loeb.

Klasyfikacja kierowców

Aby przeglądać tabelę, przesuń kolumny w lewo.

Poz.KierowcaSMEXPORJORITAARGGREFINDAUSFRAOSPGBsuma
1Sébastien Loeb8+225+218+315+125+1--------100
2Mikko Hirvonen2518+31212+218+3--------93
3Sébastien Ogier12+3025+125+312--------81
4Jari-Matti Latvala15+11515+2180+2--------68
5Petter Solberg1012+18015--------46
6Mads Östberg18100010--------38
7Matthew Wilson2010102--------24
8Kimi Räikkönen4-68---------18
9Federico Villagra-2460--------12
10Henning Solberg08200--------10
11D. Sordo----8--------8
12Juho Hänninen-4--4--------8
13Ott Tanak-1-16--------7
14PG Andersson6---0--------6
15Martin Prokop-6--0--------6
16Khalid Al-Qassimi1-040--------5
17Nasser Al-Attiyah-0-01--------1
18Bernardo Sousa--010--------1

Klasyfikacja producentów

Aby przeglądać tabelę, przesuń kolumny w lewo.

Poz.ZespółSMEXPORJORITAARGGREFINDAUSFRAOSPGBPunkty
1Citroën Total WRT2225434037--------167
2Ford Abu Dhabi4033273020--------150
3M-Sport Stobart Ford18184318--------61
4Petter Solberg WRT-1210015--------37
5Ice 1 Racing80810---------26
6Munchi’s Ford WRT-6684--------24
7Team Abu Dhabi6-166--------19
8FERM Power Tools WRT40240--------10
9Monster WRT240----------6
10Brazil World Rally Team--001--------1
Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy:SolbergSport i sportowcy
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków