Citroën C2 wyróżnia się sylwetką i funkcjami, które oczarowują, a jednocześnie wyrażają dynamiczny charakter samochodu. Obecnie model C2, którego sprzedaż od wprowadzenia do sprzedaży w 2003 roku na rynku europejskim wyniosła 480 000 egzemplarzy, jest oferowany w nowym, bardziej wyrazistym stylu.

Dynamiczna i elegancka sylwetka, która przyczyniła się do jego sukcesu, została poddana licznym zabiegom stylizacyjnym z przodu, w postaci bardziej masywnej osłony przedniej oraz nowej osłony chłodnicy z większym i szerszym logo.

Począwszy od maja 2008 roku w niektórych krajach Citroën wzbogaci gamę silników diesla o nową wersję C2 z silnikiem HDi 110 KM wyposażonym w filtr cząstek stałych. Ten skuteczny i oszczędny silnik w połączeniu z doskonale wyważonym i precyzyjnie zaprojektowanym nadwoziem, które zapewnia wyjątkowo dynamiczne właściwości jezdne, wyróżnia się niskim zużyciem paliwa i poziomem emisji CO2 wynoszącymi odpowiednio 4,4 l/100 km i 119 g/km. Dzięki tym parametrom C2 HDi 110 FAP otrzymał logo Airdeam przyznawane najbardziej ekologicznym modelom marki.

Nowa wersja C2 oferuje technologię Stop & Start współpracującą z silnikiem benzynowym 1.4i 16 V 90 KM, zapewniającym komfort akustyczny, amortyzację drgań, oszczędną eksploatację i dbałość o środowisko. Zużycie paliwa i poziom emisji CO2 zmniejszają się o około 10% w cyklu miejskim, a nawet do 15 % w przypadku dużego natężenia ruchu.

C2 zachowuje jednocześnie swoje uznane zalety pod względem zwrotności, modułowej budowy, komfortu wnętrza oraz właściwości jezdnych.

Silnik diesla HDi

Aby zróżnicować ofertę, Citroën proponuje nowy silnik w modelu C2: HDi 110 KM z filtrem cząstek stałych (FAP) o dobrych parametrach, wyjątkowej przyjemnościprowadzenia i zaletach ekologicznych.

16-zaworowa jednostka o pojemności 1.6 litra pojawiła się po raz pierwszy w gamie małych samochodów w modelu C3. Obecnie oferowana będzie w C2, wieńcząc bogatą ofertę sześciu silników: (5 silników benzynowych: 1.1i - 61 KM, 1.4i - 75 KM, 1.4i 16V - 90 KM, 1.6i 16V - 110 KM i 1.6i 16V - 125 KM oraz diesla HDi - 70 KM).

Rozwijając moc80 kW (110 KM DIN) przy prędkości obrotowej 4 000 obr. / min. i maksymalny moment 240 Nm przy prędkości 1 750 obr. / min., silnik HDi 110 FAP zapewnia elastyczność, płynność zmiany biegów i dynamiczne przyspieszenia już przy niskiej prędkości obrotowej. Ponadto, zdolność reagowania silnika w sytuacjach wymagających gwałtownego przyspieszenia jest zwiększona dzięki funkcji „overboost”, która udostępnia dodatkowy moment rzędu 20 Nm.

Dzięki bardzo dobrej równowadze pomiędzy ciężarem, mocą i momentem, C2 HDi 110 FAP gwarantuje doskonałą przyjemność jazdy w połączeniu z bardzo dobrymi osiągami.

Przyspieszenie z 60 do 90 km / godz. następuje w czasie 5,6 sek. na czwartym biegu, a z 80 do 120 km / godz. w czasie 8,6 sek., również na czwartym biegu.

Zmodyfikowany układ jezdny

Dla zwiększenia dynamizmu jazdy, bez zmniejszania komfortu, C2 HDi 110 FAP jest wyposażony w nowy układ jezdny, gwarantujący umiejętne połączenie przyjemności podróżowania i bezpieczeństwa.

Oferując wysoki poziom komfortu, nowe ustawienia zawieszenia zapewniają wyjątkową stabilnośći precyzyjne trzymanie się toru jazdy dzięki bardzo dokładnemu sterowaniu kół na łuku i na drogach o zniszczonej nawierzchni.

Te wyniki zostały uzyskane dzięki modernizacji licznych parametrów:

- zwiększenie sztywności resorów z przodu (sprężystość zmniejszona z 75 do 65 proc.);- zwiększenie sztywności stabilizatorów(średnica 20 mm zamiast 18 mm z przodu i 24 mm zamiast 20,5 mm z tyłu);- rozkład amortyzacji z przodu i z tyłu dostosowany do dynamicznego stylu jazdy z jednoczesną optymalizacją komfortu zawieszenia.

Układ kierowniczy ze zmiennym, elektrycznym systemem wspomagania oferuje nowy rozkład siły wspomagania zapewniający doskonałą precyzję niezbędną dla tej wersji samochodu, który prawidłowo odzwierciedla stan drogi niezależnie od prędkości.

Układ hamowania jest bardzo skuteczny, o parametrach dobranych do wymogów samochodu.Z uwagi na konieczność rozproszenia większej porcji energii, w tej wersji wentylowane tarcze z przodu mają średnicę 266 mm, a tarcze z tyłu 247 mm. C2 HDi 110 FAP jest wyposażony w opony Michelin 195 / 45 R 16.

Samochód oferuje seryjnie ESP, ABS z elektronicznym rozkładem siły hamowania, system wspomagania hamowania awaryjnego, system antypoślizgowy (ASR)oraz automatyczne włączanie świateł awaryjnych w przypadku gwałtownego hamowania.

Zużycie paliwa i poziom emisji pod kontrolą

C2 HDi 110 FAP umiejętnie łączy bardzo dobre parametry z wymogami ochrony środowiska, zapewniając niskie zużycie paliwa. W wersji z tym silnikiem samochód wykazuje zużycie paliwa na poziomie 4,4 l/100 km w znormalizowanym cyklu mieszanym oraz emisję CO2 na poziomie 119 g / km.

Wprowadzając nowy silnik Citroën rozszerza zastosowanie filtra cząstek stałych w kategorii małych samochodów. Filtr zatrzymuje i spala cząstki wyrzucone przez silnik.Poziom emisji cząstek w silniku HDi, który już jest bardzo niski dzięki technologii bezpośredniego wtrysku Common Rail, staje się w ten sposób bliski zera. System FAP zwiększa zalety silnika diesla pod względem ochrony środowiska.

Dzięki niskiemu zużyciu paliwa na poziomie 4,4 l/100 km i kontroli emisji CO2 (119 gramów) C2 HDi 110 FAP uzyskał logo Airdream przyznawane najbardziej ekologicznym modelom marki.

Podobnie jak pozostałe silniki diesla HDi Citroëna, ta wersja samochodu może być zasilana paliwem zawierającym do 30% biopaliwa bez konieczności dokonywania jakichkolwiek adaptacji. Tym samym niskiemu zużyciu paliwa i emisji CO2 charakteryzującemu silniki HDitowarzyszy wykorzystanie źródeł energii odnawialnej.

Bardziej wyrazista sylwetka

Równolegle do wprowadzenia wersji HDi 110 FAP, samochód został poddany modernizacji stylu, który podkreśla jego atuty.

Modernizacja stylu dla zwiększenia dynamizmu

Przejrzysty styl i silna osobowość C2 wywołują wrażenie dynamizmu. Modernizacja przodu została przeprowadzona pod tym właśnie kątem, bardziej podkreślając kształty i nadając im sprężystość. Nowa osłona chłodnicy, z większym logo marki, jest płynnie wkomponowana w stylizowane żebrowania pokrywy silnika, nadając całości indywidualny charakter wyrażający moc, a jednocześnie nie pozbawiony elegancji. Czarna błyszcząca listwa lub listwa chromowana oferowana począwszy od drugiego poziomu wykończenia podkreślają krągłość linii osłony chłodnicy jednocześnie potwierdzając, że C2 należy do nowoczesnych samochodów z klasą.

Nowy ciemnoszary kolor karoserii Manitoba stanowi dodatkowy element wyróżniający nową wersję C2.

Nowa, jednobryłowa osłona przednia jest identyczna niezależnie od poziomu wykończenia. Jej staranna stylizacja i budowa gwarantują wrażenie wysokiej jakości i solidności.

Dolna część przedniej osłony oddzielona dwoma występującymi listwami w kolorze karoserii jest teraz większa, zapewniając skuteczniejszą ochronę i idealne rozmieszczenie świateł przeciwmgielnych.

Zabiegi modernizacyjne przodu C2 perfekcyjnie współgrają z dynamiczną bryłą samochodu, ściętym kształtem szyb bocznych i ostro zarysowaną linią tyłu.

System Stop & Start

C2 z silnikiem 1.4i 16V 90 KM, podobnie jak C3 Stop & Start, przyczynia się do jakości życia w mieście, obniżając zużycie paliwa i poziom emisji CO2 o około 10 proc. w cyklu miejskimi o około 15% w przypadku dużego natężenia ruchu. Ponadto, poziom hałasu spada do zera z chwilą, gdy samochód zostaje unieruchomiony.

C2 Stop & Start to połączenie zautomatyzowanej skrzyni biegów MAP i sterowanego elektronicznie alternatora zespolonego z rozrusznikiem. System umożliwia unieruchomienie silnika tuż przed i podczas zatrzymania samochodu (na światłach, w korkach...). Po zwolnieniu pedału hamulca, gdy kierowca rozpoczyna dalszą jazdę, silnik włącza się automatycznie.

Modułowa budowa

Citroën kontynuuje również w nowej wersji C2 innowacyjne rozwiązania w zakresie modułowej budowy i dostępu do bagażnika. Z tyłu, w zależności od poziomu wyposażenia, niezależne siedzenia przesuwają się, składają i opuszczają bez wysiłku, umożliwiając kształtowanie konfiguracji wnętrza w zależności od potrzeb. Dostęp do bagażnika jest ułatwiony dzięki dwuczęściowej klapie.

Zwiększony komfort

Komfort wnętrza został zwiększony dzięki pełnej gamie elementów wyposażenia oferowanych w zależności od poziomu wyposażenia, takich jak ogranicznik i regulator prędkości, automatyczna klimatyzacja, kierownica z regulacją wysokości i wysunięcia, radary cofania, automatyczne włączanie świateł, automatyczne przednie wycieraczki czy też oferowany jako wyposażenie dodatkowe USB Box, który umożliwia podłączenie wtyczki USB, odtwarzacza MP3 lub innego przenośnego odtwarzacza muzycznego z gniazdem typu Jack do systemu audio samochodu.

Optymalne bezpieczeństwo

C2 zapewnia przyjemność bezpiecznej jazdy dzięki urządzeniom zwiększającym bezpieczeństwo, dostępnym seryjnie w zależności od kraju, takim jak ABS, wspomaganie awaryjnego hamowania, 4 poduszki powietrzne przednie i boczne, automatyczne włączanie świateł awaryjnych, lub opcjonalnie, np. ESP (seryjnie w samochodach z silnikiem 1.6i 16V 125 KM i HDi 110 FAP).

Samochód uzyskał bardzo dobre wyniki, otrzymując 4 gwiazdki i 29 punktów w testach EuroNCAP potwierdzając doskonałe parametry ochrony pasażerów gwarantowane przezplatformę konstrukcyjną wspólną dla małych samochodów Citroëna.

Ceny

C2 1.4i VTR - 51 600 złotych;C2 1.4i VTR MAP - 54 100 złotych;C2 1.6i 16V VTS - 61 400 złotych.