Na liście zgłoszeń tej prestiżowej imprezy widnieje 52 załogi, w tym aż dziesięć w Citroënach C2-R2 Max, ścigających się w ramach klasy R oraz w cyklu Citroën Racing Trophy Polska.

Rajd Polski, który jest drugim najstarszym rajdem w Europie, ustępując jedynie słynnemu Monte Carlo, to z wielu powodów impreza wyjątkowa. Od pozostałych rund Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski odróżnia ją przede wszystkim stopień trudności, wynikający głównie z długości odcinków specjalnych. Próby sportowe na dystansie ponad 20 kilometrów to w krajowych mistrzostwach rzadkość, a w Rajdzie Polski norma. Szutrowa nawierzchnia i wysokie prędkości na niej osiągane wymagają utrzymania najwyższego poziomu koncentracji i jednocześnie bardzo szybkiego tempa. Luźna nawierzchnia zwykle nie służy samochodom z napędem na jedną oś, ale chlubnym wyjątkiem od tej reguły są niewielkie, ale niezwykle zwinne Citroëny C2-R2. To właśnie Rajd Polski w sezonie 2006 był początkiem wielkiej kariery rajdówki spod znaku szewrona. W swoim pamiętnym występie Kris Meeke zaszokował konkurencję pokonując wszystkich rywali w autach kategorii S1600 oraz wielu w samochodach z napędem na cztery koła, wjeżdżając do pierwszej dziesiątki klasyfikacji generalnej. W tegorocznej odsłonie Rajdu Polski wystąpi aż dziesięć Citroënów C2-R2 w specyfikacji Max. W sumie klasa R liczy trzynaście załóg i liczebnością ustępuje tylko klasie N4. Czy po raz trzeci najszybszy okaże się Michał Bębenek, czy może któryś z pozostałych zawodników znajdzie sposób na zwycięstwo okaże się już w najbliższą niedzielę.

Michał Bębenek (nr 32): Pomimo sukcesów, jakie odniosłem z Grzegorzem w 2008 i 2009 roku, podchodzimy do rywalizacji Rajdzie Polski bardzo powściągliwie. Będzie to dopiero nasz drugi start Citroenem C2-R2 Max na nawierzchni szutrowej. Odcinki w okolicach Mikołajek wyraźnie różnią od tych spotykanych na Rajdzie Lotos, dlatego przed samymi zawodami zaplanowaliśmy intensywne testy. Skoncentrujemy się nad ustawieniami zawieszenia i znalezieniem idealnego wyważenia Citroena C2 R2 Max.

Jan Chmielewski (nr 34): Już nie mogę się doczekać weekendu, bo jazda po mazurskich szutrach daje mnóstwo zabawy oraz frajdy z jazdy. Liczę że rywalizacja w Citroën Racing Trophy będzie nie mniej zacięta niż podczas Rajdu Lotos. Trzymamy kciuki za dobrą pogodę, bo ta, która jest obecnie w południowej Polsce wyjątkowo nie sprzyja kibicom, a wierzę, że ci licznie stawią się przy przepięknych oesach w okolicach Mikołajek.

Tomasz Porębski (nr 35): Po pełnym wydarzeń rajdzie Lotos nadszedł czas na największą imprezę w sportach motorowych. Rajd Polski, który w zeszłym roku był runda Mistrzostw Świata zawsze powoduje dodatkową motywację. Tak też jest w naszym przypadku, jesteśmy bardzo zmotywowani i na pewno damy z siebie wszystko aby osiągnąć jak najlepszy wynik. Samochód po rajdzie Lotos został odbudowany jak zawsze jest idealnie przygotowany i gotowy do walki.

Łukasz Markowski (nr 36): Rajd Polski 2010 to dla naszego zespołu kolejne wielkie wyzwanie. Ogromny prestiż imprezy oraz doborowe towarzystwo w Citroën Racing Trophy oraz w klasie R sprawiają ze nie możemy doczekać się rajdowego weekendu. Po Rajdzie Lotos wyciągnęliśmy wnioski i jesteśmy gotowi do walki o czołowe lokaty w Pucharze... Piękne szutrowe trasy w okolicach Mikołajek  jeszcze bardziej potęguję głód jazdy. Do zobaczenia na oesach!

Tomasz Gryc (nr 37): Po kompletnie nieudanym dla nas Rajdzie Lotos dużymi krokami zbliża się kolejna szutrowa eliminacja RSMP - 67 Rajd Polski. Zdajemy sobie sprawę z tego, iż będzie to prawdopodobnie najtrudniejszy a na pewno najdłuższy rajd w tym sezonie. Z tego właśnie względu trzeba będzie znaleźć "złoty środek" pomiędzy szybką jazdą i dbaniem o auto, tak by bezawaryjnie dowiozło nas w niedzielę na metę rajdu w Mikołajkach. Obsada w naszej klasie ( i nie tylko ) jest dużo silniejsza niż w poprzednim rajdzie, więc emocji na pewno nie zabraknie.

Szymon Kornicki (nr 38): Podczas Rajdu Polski pojedziemy najszybciej jak tylko potrafimy, zdaję sobie sprawę, że to bardzo długi rajd, najdłuższy  w tym sezonie. Postaramy się rozłożyć siły w taki sposób, aby ich nam wystarczyło do mety w niedzielę. Po liście zgłoszeń widać, że stawka jest bardzo mocna W klasie R pojedzie aż 13 aut, więc na pewno będzie ciekawie. Wiadomo że każdy jedzie po to, żeby wygrać, a nas dodatkowo motywuje nowy sponsor, którego logo będziemy prezentować na naszym Citroënie już od Rajdu Polski.

Marcin Dobrowolski (nr 39): Po szczególnie nieudanym początku sezonu jesteśmy ogromnie zdeterminowani i głodni szybkiej, bezbłędnej jazdy sprawnym samochodem. Bardzo lubimy mazurskie szutry i damy z siebie wszystko podczas Rajdu Polski. Planujemy pojechać na wysokim poziomie, ale musimy również dobrze rozłożyć siły sprzętu oraz naszej kondycji na najdłuższą eliminację w tym sezonie. Jako zespół zrobiliśmy wszystko aby na Mazury przyjechać świetnie przygotowani.

Ariel Piotrowski (nr 40): Liczymy na to, że podczas Rajdu Polski wreszcie będziemy mieli więcej szczęścia niż w poprzednich rajdach. Jak dotąd bardziej zmagamy się z pechem niż z rywalami, ale ponoć do trzech razy sztuka i może właśnie na tym rajdzie karta się odwróci. Wiadomo że Rajd Polski to zawody trudne zarówno dla załóg jak i dla sprzętu, wiele się podczas niego może wydarzyć. Przed nami dwa dni ciężkiego rajdu, podchodzimy do niego bardzo poważnie, podobnie jak do wszystkich pozostałych.

Tomasz Żerebecki (nr 44): Właśnie jesteśmy na trzydniowych testach naszego samochodu, przed rajdem. Citroën C2-R2 daje wielką frajdę z jazdy na luźnych nawierzchniach, ale Rajd Polski jest dla naszej załogi dużym wyzwaniem. Chcielibyśmy jak najlepiej wypaść i nawiązać walkę z czołówka Citroën Racing Trophy. Wiem ze jeszcze dużo nauki przed nami, dlatego do startu podchodzimy z dużą pokora. Serdeczne podziękowania kieruję w stronę moich sponsorów, bez których nasz start nie byłby możliwy oraz dla mojej rodziny, która mocno nas wspiera.

RAJD POLSKI - informacje:

67. Rajd Polski - trzecia Runda Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Europy oraz Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Organizatorem jest Automobilklub Polski z Warszawy. Oficjalna strona internetowa rajdu: www.rajdpolski.pl .

Nawierzchnia: szuter.

Miejsce: Mikołajki.

Informacje praktyczne: Biuro Rajdu znajdować się będzie w Hotelu Gołębiewski w Mikołajkach. W okolicach hotelu zlokalizowano Park Serwisowy, jak również ceremonię oficjalnego startu i mety zawodów.

Zapoznanie z trasą: od godziny 10:00 w środę 2 czerwca do czwartku 3 czerwca godz. 18:00.

Odcinek testowy: piątek 4 czerwca w godzinach od 9:00 do 13:00.

Trasa: Całkowita długość 788,92 km, rajd podzielono na szesnaście odcinków specjalnych: dwa przejazdu Superoesu w piątek oraz po siedem OS pierwszego i drugiego dnia zawodów. Łączna długość prób sportowych to 255,84 km.

Program szczegółowy:

Piątek 4 czerwca: Oficjalny start o 18:00 oraz dwukrotnie przejeżdżany Odcinek Super Specjalny Mikołajki (2,5 km), godzina 18:30 i 20:05.

Dzień I, sobota 5 czerwca: w sumie 418,97 km, w tym 7 odcinków specjalnych (4 różne) o długości 131,98 km. Serwis A (10 minut): 7:01; OS3: Jagodne 1 (11,91 km) godz. 7:51; OS4: Syba 1 (24,74 km) 8:49; OS5: Zalesie 1 (25:59 km) 9:47; OS6: Mikołajki 3 12:15; Serwis B (20 minut): 12:30; OS7: Jagodne 2 13:30; OS8: Syba 2 14:28; OS9: Zalesie 2 15:26; Serwis C (45 minut): 17:31.

Dzień II, niedziela 6 czerwca: razem 369,95 km, w tym 7 prób sportowych (4 różne) o długości 123,86 km. Dzień rozpocznie 20 - minutowy Serwis D o 7:00. OS10: Ławki 1 (10,00 km) godz. 7:33; OS11: Miłki 1 (24,43 km) 8:32; OS12: Kruklanki 1 (26:25 km) 9:28; Serwis E (20 minut): 11:15; OS13: Ławki 2 12:18; OS14: Miłki 2 13:17; OS15: Kruklanki 2 14:13; OS16 Mikołajki 3 16:20; Bezpośrednio po zakończeniu ostatniego odcinka specjalnego rozpocznie się ceremonia mety rajdu.