Model Xsara Picasso pojawił się jesienią 1998 roku i natychmiast stał się głównym konkurentem Renault Mégane Scénic, który miał już dwuletnia przewagę. Nietypowy na owe czasy design nadwozia stworzył Donato Coco. Zupełnie w jego sukces nie wierzył ówczesny szef designu Citroëna Claude Satinet. W celu wykorzystania nazwy producent musiał najpierw uzyskać takie prawo od rodziny słynnego malarza.
Po wprowadzeniu do sprzedaży ten model szybko zyskał wielu zwolenników i to nawet w momencie, gdy pojawiła się mocna konkurencja w postaci Opla Zafira czy Fiata Multipla.
Cztery lata temu do oferty dołączył siedmioosobowy następca C4 Grand Picasso, ale wersja pięcioosobowa nadal była produkowana, podobnie jak i poprzednik. Ostatecznie z fabryki wyjechało 1 736 727 egzemplarzy Xsary Picasso, a ostatni z nich 10 września 2010 roku. Największym powodzeniem cieszyła się wersja napędzana silnikiem 2.0 HDi o mocy 66 kW (90 KM).
Galeria zdjęć
Citroën Xsara Picasso odchodzi po 12 latach
Citroën Xsara Picasso odchodzi po 12 latach
Citroën Xsara Picasso odchodzi po 12 latach
Citroën Xsara Picasso odchodzi po 12 latach
Citroën Xsara Picasso odchodzi po 12 latach
Citroën Xsara Picasso odchodzi po 12 latach
Citroën Xsara Picasso odchodzi po 12 latach
Citroën Xsara Picasso odchodzi po 12 latach