Utrzymanie i wzmacnianie roli lidera w dziedzinie redukcji emisji CO2

Dzięki 50 % udziałowi w sprzedaży samochodów emitujących mniej niż 130 g CO2/km na rynku europejskim w ciągu dziewięciu pierwszych miesięcy oraz 47,5 % na rynkach światowych w sprzedaży samochodów emitujących poniżej 140 g CO2/km w tym samym okresie, Peugeot jest jednym ze światowych liderów sektora motoryzacyjnego w dziedzinie ograniczenia wpływu swoich produktów na środowisko.

Wynik ten uzyskano optymalizując aktualnie istniejące technologie - silnik HDi, wtrysk common rail + filtr cząstek stałych (FAP) oraz nowoczesny silnikz zaworami o zmiennym stopniu otwarcia lub wtrysk bezpośredni w silnikach Diesel - wszystko to odzwierciedla udział firmy Peugeot w rozwoju zrównoważonego transportu. Ponieważ innowacje te nie są ograniczone tylko do niektórych modeli, korzystają z nich prawie wszystkie modele gamy: Peugeot 207 99 g, Peugeot 107 106 g, Peugeot 308 120 g, Peugeot 407 129 g, Peugeot 3008 130 g et Peugeot 5008 135 g.

Chodzi tu o znaczącą przewagę firmy Peugeot w zakresie wizerunku i kosztów użytkowania (koszt na km), które marka Peugeot ma zamiar zachować i rozwijać w przyszłości.

Bezpośrednio dostępne technologie przyspieszające postęp: samochody z napędem elektrycznym, system Stop & Start ; HYbrid4, plug-in HYbrid4

Chcąc udowodnić swoją zdolność do wprowadzenia na rynek w krótkim czasie dojrzałych technologii samochodowych, pod koniec 2010 roku Peugeot zaprezentuje samochód elektryczny, Peugeot i0n, na który już teraz można składać zamówienia. Tym samym Peugeot powraca na rynek pojazdów elektrycznych, którego pozostaje, na dzień dzisiejszy, międzynarodowym liderem (dzięki ilości spopularyzowanych modeli).

Do końca 2011, Peugeot zwiększy swoje wysiłki, aby jeszcze bardziej zredukować emisje. Powstanie wiele modeli z systemem Stop & Start, które będą sprzedawane jako główne pojazdy gamy. Nie chodzi tu o samochody produkowane "okazyjnie", ale o technologie dostępne w jak największej ilości egzemplarzy, dostępne w konkurencyjnej cenie, umożliwiające zmniejszenie o 8 do 15 % zużycie paliwa i emisję spalin podczas rzeczywistego użytkowania, w zależności od warunków ruchu drogowego.

W 2011 pojawi się w sprzedaży model Peugeot 3008 HYbrid4, w którym po raz pierwszy zastosowano tę obiecującą technologię łączącą przyjemność z jazdy (napęd 4 x 4) z ochroną środowiska dzięki zmniejszeniu o 35 % zużycia paliwa i emisji CO2.

Inne pojazdy skorzystają w przyszłości z tej technologii. W 2012 Peugeot wypuści również na rynek model 3008 plug-in HYbrid4 zarezerwowany w pierwszym okresie dla flot samochodowych, w których ta technologia najbardziej się sprawdza.

"Mu by Peugeot" aby zmienić stosunek do transportu

Ulepszanie produktów motoryzacyjnych to główna oś rozwoju, ale nie jedyna. Peugeot, jako historyczny producent rowerów, jednośladowych pojazdów silnikowych oraz samochodów proponuje "transport indywidualny lub rodzinny na zamówienie".

W ten sposób narodził się projekt "Mu by Peugeot", którego faza testowa została zakończona i który jest w trakcie rozwijania we Francji, przed wdrożeniem w pięciu innych stolicach europejskich.Jest to oferta transportu zintegrowanego, oparta na przedpłaconej karcie, która umożliwia klientom, posiadającym lub nie samochód marki Peugeot, posiadającym jakiegokolwiek samochód lub nie, dostęp do szerokiej palety usług, takich jak wynajęcie samochodu, skutera lub markowego roweru lub usług szczególnych (wynajęcie lekkiego sprzętu, udostępnienie fotelika dziecięcego na określony czas lub bagażnika dachowego na narty…).

W ten sposób Peugeot zainaugurował nowy styl "korzystania z usług transportowych na miarę" oparty na płatności "wg typu użytkowania", którego celem jest zapoczątkowanie nowego typu usług oraz umożliwienie szerokiemu gronu korzystania z jedynej takiej gamy środków transportu.

Unikalne rozumienie zaleceń IPCC, umożliwiające prowadzenie odpowiedniej polityki względem zmian klimatycznych, dzięki biotopom leśnym pochłaniającym węgiel Peugeot-ONF w Amazonii

Peugeot wykazuje się wzorcową postawą w swojej działalności - produkcji samochodów - i aby zmniejszyć wpływ produktów wprowadzanych na rynek na środowisko naturalne.

IPCC* już dawno sformułował zalecenia pozwalające na walkę z efektem cieplarnianym wynikającym z działalności człowieka: "zredukować jak najbardziej i jak najszybciej emisje pochodzące z paliw kopalnych oraz innych paliw o wysokiej zawartości węgla; uruchomić magazyny węgla, którymi mogą być systemy fizyczne lub naturalne absorbujące więcej węgla niż go uwalniające".

Peugeot, oprócz wysiłków podejmowanych u źródła, zaangażował się w 1999 w realizację biotopów leśnych pochłaniających węgiel w Amazonii. Projekt przewidziany na 40 lat, właśnie obchodził swoje dziesiąte urodziny i jest uważany za bardzo udany, zaś dn. 18 listopada br. podpisano umowę o utworzeniu z części biotopu prywatnego rezerwatu dziedzictwa naturalnego ze stanem Mato-Grosso, na terenie którego się on znajduje (brazylijska część Amazonii).

W ten sposób posadzono dwa miliony drzew ponad pięćdziesięciu różnych gatunków rodzimych (rekord dla tego typu projektu). To ogółem 110.000 ton CO2 już pochłoniętych przez ten naturalny mechanizm, który w przyszłości będzie ubiegał się o certyfikat wydany przez uprawnioną i niezależną organizację międzynarodową według metodologii IPCC.

Otrzymane w ten sposób "jednostki redukcji emisji" zostaną w całości ponownie przeznaczone przez Peugeot i ONF** na cele ekologiczne, naukowe i socjalne projektu, przyczyniając się do rozbudowy jego modelu ekonomicznego i rozwoju, tam, gdzie las i bioróżnorodność są najważniejszymi czynnikami związanymi bezpośrednio ze zmianami klimatycznymi.

W ten sposób Peugeot, dzięki swoim wysiłkom podejmowanym dziś i jutro, zarówno w przypadku swoich produktów jak i Biotopów leśnych w Amazonii, chciałby wyjść na spotkanie przyszłych generacji.